
La Sala Cultural de l'Ajuntament de Solsona s'ha quedat petita aquest divendres al vespre amb motiu de la presentació en exclusiva del darrer disc de Roger Mas i la Cobla Sant Jordi, enregistrat a finals d'any al Teatre Comarcal de Solsona.
Sara Alarcón, regidora de Cultura, agraí a Roger Mas el gest de presentar "un projecte infantat a casa nostra" , i com va afegir a la cloenda de l'acte, "ens sentim orgullosos de tenir el Roger Mas com el nostre ambaixador" , un artista "compromés amb la seva terra".
Tot seguit, Pep Moliner, fiscorn de la Cobla Sant Jordi, va explicar que "vam disfrutar molt amb l'enregistrament" i que malgrat la Cobla ja té la seva història i ha fet moltes coses, "hi haurà un abans i un després del Roger" .
A continuació, Roger Mas va donar el seu punt de vista del projecte "que veiem clar, amb un llarg i feixuc treball, però gens difícil".
El cantautor solsoní va afegir que "fer un disc en directe a casa és fantàstic" i es va mostrar "orgullós i agraït que sempre que he fet un treball a Solsona ha sigut profitós" , i és que davant "un projecte amb ambició i envergadura, la ciutat ha respost", ha reblat, i com ha destacat, "al disc es pot sentir els aplaudiments".
Pep Moliner, Sara Alarcón, Roger Mas i xavi Puig Foto: Ramon Estany
Roger Mas ha volgut parlar de les diferents vessants del disc, com la imatge gràfica, i ha explicat que "la carpeta havia de tenir un pes". Per aquest motiu es va demanar a l'artista Perejaume que en fes el disseny. Alhora, els tres concerts es van enregistrar en video. Justament d'aquesta part audiovisual, n'ha parlat Xavi Puig, d'Elsabeth Produccions, que va explicar que un cop gravats els concerts, els va semblar anar més enllà d'un disc, i van inspirar-se en la barreja d'estils, la manera de fer artesanal, buscant diferents professionals que enfoquen la seva feina així, com Carme Ruscalleda, que faria un mar i Muntanya, la mestressa de Cal 65 (una botiga de Solsona que fa artesanalment espardenyes de set brencs), tot bastint un documental amb la música del disc com a fons.
Al final de les intervencions, el públic va poder veure un videoclip del concert i una prèvia del documental.
El disc del Roger Mas es posa a la venda aquest dissabte, conjuntament amb l'edició de cap de setmana d'una important capçalera nacional.
