El PDeCAT demana una reflexió profunda al govern sobre quin és el full de ruta que tenen previst per a la ràdio municipal

Publicat el 01 de juliol de 2017 a les 18:34
Actualitzat el 01 de juliol de 2017 a les 18:50
La situació actual de l’emissora de ràdio de Solsona FM també va centrar l'interès del PDeCAT a la roda de premsa de valoració de la meitat de legislatura.
 Des de l’inici de legislatura, Ple rere Ple, el PDeCAT ha manifestat la seva preocupació pel rumb que està prenent la ràdio i han reiterat la seva aposta ferma per aquest mitjà.

El grup demòcrata creu que "cal apostar per la ràdio atès que és l’únic mitjà públic comarcal. És per això que cal dotar-la de suficients recursos humans i econòmics per tal que pugui seguir desenvolupant la seva tasca en unes condicions òptimes, a diferència de les actuals que en alguns aspectes són més aviat precàries."

Al seu entendre, "un mitjà públic ha d’informar, formar i entretenir. Complir amb aquestes tres finalitats passa per tenir un equip humà ampli i divers que estigui bolcat amb el dia a dia de l’emissora, que hi aportin els seus coneixements sobre àmbits diversos i la voluntat de divulgar. Per aconseguir-ho és imprescindible recuperar alguns dels col·laboradors que s’han perdut i incentivar de nou la passió per la ràdio."

Un altre dels handicaps que afecten l’emissora Solsona FM segons el PDeCAT és el model de governança actual. No hi veu sentit a l'existència d'un Consell Municipal de Comunicació que es reuneix només una vegada a l’any, com tampoc la seva composició actual. Els partit demòcrata aposta per que  "la ràdio disposi d’un òrgan efectiu i eficaç que vetlli per bon funcionament de l’emissora. Ha de ser un òrgan que es reuneixi molt més sovint que l’actual i que permeti resoldre aquelles disfuncions que el dia a dia comporta. A més, ha d’escoltar l’equip de professionals de l’emissora per tal de poder planificar conjuntament el full de ruta que cal seguir per aconseguir recuperar col·laboradors, tenir més continguts de creació pròpia i gestionar eficaçment el tema de la publicitat."

Finalment, també fa una reflexió sobre la publicitat i demana que s'estudiï si cal aportar
més capital humà a l’emissora perquè "es pugui gestionar de manera interna o bé cal externalitzar-lo." "El que no ens podem permetre és continuar amb la situació actual i no fer-hi res."