El Solsonès és la comarca amb més problemes amb la TDT

Molts pobles del Solsonès i alguns del Berguedà, el Bages i Osona encara tenen problemes amb la TDT

Publicat el 29 de març de 2011 a les 08:27

En aquesta masia de Lladurs han de canviar la direcció de l'antena de la TDT en funció dels canals que volen veure. Foto: Estefania Escolà

El Solsonès és la comarca de la Catalunya Central que registra més incidències amb la recepció de la Televisió Digital Terrestre (TDT). Olius, Lladurs i Riner denuncien que se senten desemparats per part de l'administració. La majoria de problemes es deuen a l'orografia, com en un càmping de Vilanova de Sau (Osona) on s'ha hagut de fer una inversió privada de 12.000 euros. A l'Anoia, el municipi de Miralles és el més afectat, i encara no hi arriba ni la televisió ni internet. A Sitges, cinc barris tenen problemes i alguns són de difícil solució.

El Solsonès és la comarca més castigada de la Catalunya Central pel que fa a la recepció de la TDT. El senyal arriba amb problemes a tots els municipis de la comarca. El fet de ser un territori ampli i amb un gran nombre de masies disperses en dificulta la recepció, però fins i tot hi ha incidències a la capital i a les poblacions més properes.

És el cas d'Olius, a prop de Solsona, on alguns dels seus habitants han explicat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) que preferirien no haver canviat mai i continuar amb la televisió analògica. "Abans veia tots els canals i ara no en veig gairebé cap", ha lamentat un dels seus veïns, David Cervilla.

L'alcalde d'Olius, Ramon Sala, ha admès que se sent "desemparat" perquè no sap on dirigir-se per expressar el malestar dels seus conciutadans. Sala creu que "van endollar la TDT sense haver comprovat mai si funcionava o no".

A Lladurs, al nord de la comarca, han de canviar la direcció de l'antena en funció dels canals que volen veure. El seu alcalde, Joan Vilà, ha explicat que al poble reben el senyal gràcies a dues antenes que estan instal·lades a Montserrat i a la zona de Lleida. "Si volem veure els canals catalans, hem d'enfocar l'antena cap a una banda i si volem veure els espanyols cap a l'altra", ha lamentat el batlle.

Els veïns de Lladurs diuen que "de manera arbitrària" els canals es deixen de veure i a la pantalla del televisor apareix un únic missatge on s'hi pot llegir "servei no disponible". Amb resignació, un d'ells ha recordat que l'últim cop que va desaparèixer el senyal va ser durant els últims minuts del partit del Barça.

L'alcalde de Riner, Lluís Cívit, ha explicat que al municipi hi ha alguns veïns de masies més aïllades que han optat per la televisió via satèl·lit "farts" de no poder veure la televisió i amb l'ajut d'una "petita" subvenció.

Malgrat això, Cívit ha admès que el "problema greu" és en els nuclis de més població com Freixinet, on el senyal de TDT arriba "fluix i distorsionat". Sigui com sigui, el batlle ha assegurat que la Generalitat preveu instal·lar una antena de reforç que "ha de millorar el servei".