El XIIIè Festival de Música de Tardor Orgues de Ponent i del Pirineu arriba a Sant Llorenç de Morunys

Aquest dissabte 10 de setembre

Publicat el 06 de setembre de 2011 a les 18:59
  El president de la Diputació de Lleida amb Miquel González, president de l'Associació d'Amics de l'Orgue de les Comarques de Lleida. Foto: Diputació Lleida

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha rebut aquest dimarts el president de l'Associació d'Amics de l'Orgue de les Comarques de Lleida, Miquel González, entitat que organitza el XIIIè Festival de Música de Tardor Orgues de Ponent i del Pirineu 2011. La Diputació de Lleida, a través de la Fundació Pública Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), col·labora en aquest cicle per al qual aquest any s’han programat 12 concerts repartits per 11 poblacions i interpretats per músics tant de Catalunya com d’altres territoris.
 
El XIIIè Festival de Música de Tardor Orgues de Ponent i del Pirineu 2011 s’iniciarà el dijous 8 de setembre a Verdú i finalitzarà el dimecres 28 de desembre a Vielha, i inclourà, a més a més, concerts a Sant Llorenç de Morunys (10 de setembre), Lleida (17 de setembre), Cervera, (18 de setembre), Tremp ( 2 d’octubre), Lleida (7 d’octubre), Tàrrega (13 de novembre), Torres de Segre (20 de novembre), la Pobla de Segur i la Seu d’Urgell (4 de desembre) i Puigcerdà (10 de desembre).
 
En la present edició, el festival continuarà oferint concerts d'orgue sol, així com d’aquest instrument combinat amb d’altres i amb el cant. L’objectiu de la programació és valorar aquest instrument tant en solitari com a acompanyament.
 
Els concerts seran els següents:
• Verdú. 8 de setembre, amb cor i orgue
• Sant Llorenç de Morunys. 10 de setembre, orgue (Bartomeu Veny, organista de la Catedral de Palma de Mallorca)
• Lleida. Santuari de Sant Antoni de Pàdua (Frarets), el 17 de setembre, amb flauta i orgue
• Cervera. 18 de setembre, flauta i orgue
• Tremp. 2 d’octubre, orgue (Miquel González, professor d’orgue del conservatori de Lleida, a la basílica de Santa Maria de Valldeflors)
• Lleida, (7 d’octubre), Església parroquial de Sant Llorenç, orgue (Andrés Cea, professor del Conservatori de Sevilla)
• Tàrrega, 13 de novembre, orquestra i orgue 
• Torres de Segre, 20 de novembre, cor i orgue
• La Seu d’Urgell, 4 de desembre, orgue (Matteo Galli a la Catedral de Santa Maria d’Urgell, a La Seu)
• La Pobla de Segur, 4 de desembre, violí i orgue
• Puigcerdà, 10 de desembre, orgue (Roberto Fresco, titular del gran orgue de la catedral de l’Almudena de Madrid, a la parròquia de Puigcerdà)
• Vielha, 28 de desembre, veu i orgue
 
Tots els concerts són d'entrada gratuïta.