Les autoritats passejant per la Fira després de la clasura. Foto: Ramon Estany
A la benvinguda al president de la Diputació que ha tingut lloc al Consell Comarcal, el president de l'ens, Marià Chaure, ha recordat el caràcter multisectorial de la Fira, que no és fàcil d'organitzar i per això els membres de la comissió organitzadora hi treballen de valent durant tot l'any per convertir la ciutat en "un aparador del dinamisme social i econòmic de la comarca".
Per la seva part, el director de la Fira, Albert Muntada, ha subratllat l'intens treball dut a terme des de fa molts mesos per poder controlar que tot surti bé, posant moltes il·lusions, si bé, hi ha vegades que no es pot controlar, com les inclemències meteorològiques, com la pluja del dissabte. Amb tot, Muntada ha reconegut, després de parlar amb alguns firaires i expositors, que hi ha cert optimisme i que el balanç de la fira serà positiu com altres anys malgrat la pluja.
Muntada ha recordat que en aquesta fira "hem acabat de redefinir els espais i les ubicacions on haurà d'anar enfocada la Fira, començant pel Portal del Pont i anant cap a la Sala Polivalent", que aquest any per primera vegada l'ajuntament ha posat a disposició, i això ha provocat alguns canvis, que malgrat tot, "no ha perjudicat l'eix del nucli antic" que acull les parades dels artesans.
En el seu torn, l'alcalde de Solsona, David Rodríguez, ha subratllat que la Fira de Sant Isidre és "una mostra de l'èxit i símptoma de l'esperit amb que Solsona i comarca superaran la conjuntura econòmica en que estem immersos", i n'ha lloat la bona entesa entre institucions i l'aposta pel creixement de la Fira.
Finalment, el president de la Diputació, ha valorat el caràcter tradicional de la fira solsonina, arrelada al territori, així com el seu element diferenciador. A més, s'ha mostrat convençut que la nova reubicació la farà més dinàmica com a "autèntic motor econòmic de la comarca". Gilabert ha afegit que "algú podria pensar que la Fira de Sant Isidre de Solsona és comarcal, i no ho és, sinó que és una autèntica fira d'abast nacional" per la importància dels expositors que venen any rere any.
Gilabert ha recordat que des de la Diputació "aquesta és una fira que ens agrada apostar especialment, per que defensem l'especialització dels certàmens firals, que han de ser referents d'un territori".
El president de la Diputació els va exhortar a treballar molt els productes de la terra, apostant pel caràcter diferenciador i de posada en valor dels productes, així com de suport a l'emprenedoria.
Tot seguit, Jaume Gilabert ha visitat la Fira, acompanyat de la resta d'autoritats, amb especial atenció als diferents espais ramaders i agrícoles.
Gilabert: «La Fira de Sant Isidre és una autèntica fira d'abast nacional»
Cultura i Mitjans
El president de la Diputació de Lleida ha clausurat aquest diumenge al matí la 59a edició de la Fira de Sant Isidre a Solsona, acompanyat del president del Consell Comarcal del Solsonès, Marià Chaure, l'alcalde de Solsona, David Rodríguez, el director de la Fira, Albert Muntada, alcaldes i regidors de Solsona i comarca, la diputada al Parlament, Mireia Canals, i l'eurodiputat Ramon Tremosa
ARA A PORTADA
-
Societat Solsona convoca dues sessions informatives sobre els nous ajuts per a rehabilitar habitatges del nucli antic Ramon Estany Montanyà
-
Societat La Policia Local de Solsona recupera la seva festa amb el reconeixement a actuacions destacades dels agents Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona treu a concurs tres places per a Tresoreria, equipaments culturals i Escola de Música Ramon Estany Montanyà
-
Societat Un nou equip de raigs X al Zoo del Pirineu permet diagnosticar fauna salvatge ferida sense haver-la de traslladar Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
15 de maig de 2011 a
les 19:39
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Exposició fotogràfica de Paco Candel a Solsona
-
Cultura i Mitjans
Arriba al festival TRAU de Solsona «Van Gogh», un monòleg íntim i colpidor
-
Cultura i Mitjans
Marta Roure dona veu a la gratitud amb «Da vida», una cançó sobre les persones que ens sostenen
-
Cultura i Mitjans
Solsona obre el concurs de cartells per al Carnaval 2027 i l'edició infantil
-
Cultura i Mitjans
Solsona serà escenari del concert de The Troit al Casal Popular la Fura aquest divendres
-
Cultura i Mitjans
Montserrat Riu Mas ens convida a viatjar a l’any de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre des de la mirada d’una nena
