El documental Amb un tros d'acordió, de la musicòloga oliuenca Irene Augé, arriba a Solsona a les acaballes del mes d'abril. La projecció, que tindrà lloc el dia 30 a les 20 h al Teatre Comarcal, és gratuïta i no en cal reserva prèvia, si bé l'obertura de portes serà trenta minuts abans per tal de fer un registre dels assistents.
Dirigit per Augé, produït per OMEN i realitzat pel solsoní Arnau Abella, l'audiovisual recull la història d'antics acordionistes i balladors de la Vall de Lord entre les dècades dels 30 i 60 del segle passat. D'aquesta manera, la peça vol mostrar una manera de viure la música fortament arrelada als entorns rurals i d'allò més deslligada de l'academicisme, la professionalitat i l'excepcionalitat. Així mateix, la directora ret homenatge a una música que no apareix als llibres, alhora que reivindica el patrimoni cultural i històric del territori.
El visionat és una iniciativa de la directora del documental i té la col·laboració de la regidoria de Cultura, que també ha participat en la seva producció.
Irene Augé presenta el documental «Amb un tros d'acordió»
El divendres 30 d'abril es podrà veure al Teatre Comarcal un documental sobre la vella pràctica de l'acordió diatònic a la Vall de Lord
Publicat el 25 d’abril de 2021 a les 21:22
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L’Aula d’Extensió Universitària de Solsona parlarà d’intel·ligència artificial amb el doctor i investigador del CSIC Ramon López de Mántaras
-
Cultura i Mitjans
La Sala d'exposicions de L'Artesana inaugura aquest dissabte, «Del part a l'art»
-
Cultura i Mitjans
Un muntatge inspirat en Antoni Gaudí guanya el concurs de pessebres de Solsona
-
Cultura i Mitjans
Torà i Sant Llorenç de Morunys arranquen un cap de setmana de Sant Antoni
-
Cultura i Mitjans
Els Ulls de Clio arranquen la seva cinquena temporada amb programa quinzenal i nova veu
-
Cultura i Mitjans
La Biblioteca Carles Morató de Solsona impulsa tres nous clubs de lectura el primer semestre de l’any
