La cavalcada de Reis continua apostant per la proximitat amb un tram del recorregut a peu

Cultura i Mitjans

El seguici mobilitzarà un centenar de voluntaris d’entitats i a títol particular

Publicat el 03 de gener de 2017 a les 18:03
Actualitzat el 05 de gener de 2017 a les 08:14
 
Els Reis d’Orient arribaran a Solsona dijous a dos quarts de set de la tarda per la mateixa entrada de la ciutat dels darrers anys, l’avinguda del Cardenal Tarancón, i seguint el mateix itinerari, que potencia la proximitat de Ses Majestats amb el públic a partir d’un tram a peu. Un centenar de persones voluntàries d’entitats i a títol particular es mobilitzen per fer possible la vetllada més màgica de l’any en aquesta cita organitzada per la regidoria de Cultura.   
Enguany com a novetats hi ha la col·laboració de Lacetània Teatre, que ja va ser-hi present en la visita prèvia dels patges; l’estrena de nous vestits i armadures dels armats del seguici, i la participació de sis malabaristes de foc i llum. També integren la rua l’estel humà, hebreus, portadors de torxes i escribes. Com és habitual, col·laboren en aquest acte l’Agrupament Escolta Pare Claret, l’Esplai Rialera, l’Orquestra Patinfanjàs, la Fundació Volem Feina, el Centre Excursionista del Solsonès i els Trabucaires de Solsona.
Els tres Mags i els patges arribaran a la ciutat en una carrossa, precedida per l’estel de Betlem, que passarà per la plaça del Camp fins arribar al portal del Castell. En aquest punt els il·lustres prohoms seran rebuts per l’alcalde, regidors de la corporació i la pubilla i les donzelles d’honor. Melcior adreçarà un missatge als infants i les famílies solsonines, abans que el seguici continuï a peu, acompanyat dels trabucaires i amb la música de l’Orquestra Patinfanjàs, pel carrer del Castell fins a la catedral. Els infants podran acostar-se a saludar personalment les personalitats visitants, que repartiran caramels tous sense gluten.  
Una vegada al temple, es durà a terme l’ofrena a la imatge de l’infant Jesús a la capella del Claustre. La darrera parada dels Reis a la ciutat serà a la residència d’Amisol, on lliuraran un obsequi a cada usuari, gentilesa de l’Ajuntament. A la tarda, abans de la cavalcada, un emissari dels tres Mags visitarà els usuaris de la clínica i l’Hospital Pere Màrtir Colomés per fer-los entrega també d’un petit present.

Per motius de seguretat, la regidoria de Cultura trasllada a la ciutadania una sèrie de consells facilitats per la Direcció General de Protecció Civil:
. Si el fred és intens, portar roba adequada.
. Dur calçat adequat per evitar lesions.
. Estar atents a les indicacions del personal de seguretat.
. No empènyer mai per accedir a una zona.
. No deixar que els menors pugin a cap element del mobiliari urbà per veure-hi millor. És preferible que els adults els pugin a coll si cal.
. No acostar-se mai a les carrosses.
. No creuar pel mig de les carrosses.
. En cas de detectar alguna incidència, informar-ne immediatament el personal de seguretat i, si cal, trucar al 112.


Cita: cavalcada dels Reis d’Orient a Solsona
Dia: dijous 5 de gener
Hora: 18.30 h
Lloc: entrada per l’avinguda del Cardenal Tarancón (zona de les escoles)

 
Escull Solsona com la teva font preferida de Google