La X Trobada de Caramellaires del Solsonès se celebrarà al Pi de Sant Just

L’acte, organitzat per les colles de caramellaires d’Olius i del Pi de Sant Just, serà el diumenge 7 d’abril a la Plaça de la Olivera del Pi de Sant Just

Publicat el 02 d’abril de 2013 a les 17:41
Trobada de Caramelles de Sant Climenç (2011)
 
Enguany el municipi d’Olius acollirà la X Trobada de Caramellaires del Solsonès. L'acte que està coordinat pel Patronat Comarcal de Turisme del Solsonès, se celebrarà el proper diumenge 7 d’abril a la Plaça de la Olivera del Pi de Sant Just del municipi d’Olius, a partir de les 16.30 hores.
La trobada de caramellaires que s’organitza bianualment, és previst que hi participin 9 colles que cantaran una mostra de les cançons i els ballets de les caramelles que representen en les seves parroquies.
 
Les colles que participaran són les següents: l'Agrupament Baixa Ribera Salada, Caramelles del Pi de Sant Just (Olius), la Coral Riallera de Solsona, Caramelles de Lladurs, l'Orfeó Nova Solsona, la Colla de Caramellaires de Sant Climenç (Pinell), la Colla de Caramellaires d'Olius i, aquest any com a novetat, s’ha convidat a la Colla de Caramellaires de Gòsol.
Cal destacar que la desena edició de la trobada de caramellaires del Solsonès és el resultat del programa “Tallers per la festa” impulsat pel Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i coordinat per l’entitat SOLC música i tradició al Lluçanès i el Patronat Comarcal de Turisme del Solsonès.
Des de la passada trobada s’han realitzat un seguit d’activitats de caràcter formatiu i dinamitzador per tal de renovar-ne el seu contingut: una xerrada sobre el per què es canten les caramelles, un treball de recerca de les caramelles al Solsonès amb la col·laboració de tots els municipis, i uns tallers de cant, de danses de caramelles, de construcció d’instruments i de creació de cançons  satíriques.
Aquest últim taller ha permès crear la cançó “Diumenge de Pasqua al Solsonès” que cantaran totes les colles al final de la trobada. La música d’aquesta cançó està composada de Lluís Folch i la lletra és de Mercè Cases, Marta Güell, Jordi Closa, David Closa i Lluís Folch, tots ells van participar en aquest taller.
L’organització ha previst que en cas de pluja o mal temps, la trobada se celebri a la Sala Polivalent de Solsona.