L'AIMS 2015 es prepara per tancar les portes
La 14ª edició de l'AIMS s'acomiada amb el concert d'aquest diumenge 16 d'agost
ARA A PORTADA
-
Catalunya es vesteix de gala per Sant Jordi amb centenars de parades de llibres i roses Gerard Mira | Neus Climent | Marc Orts i Cussó
-
El darrer llibre de Ramon Cardona i Colell aborda la memòria històrica amb «L'avi que detestava la llet» Ramon Estany Montanyà
-
-
-
L'Arxiu Comarcal del Solsonès i Efadós presenten «Solsona desapareguda» d'Albert Colell i Rosa Maria Vila Redacció
Publicat el
15 d’agost de 2015 a
les 20:24
El Festival de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona oferirà el seu darrer concert el diumenge 16 d'agost. Serà a les 22:00 al Teatre Comarcal de Solsona i comptarà amb el talent dels joves alumnes de l'Acadèmia i de l'orquestra de cambra d'AIMS, acompanyada per Samuel Staples, el guanyador del concurs d'AIMS de la present edició, que actuarà com a violí solista.
Des del dia 5 d'agost un total de 60 alumnes de 20 nacionalitats diferents s'han trobat a Solsona per rebre classes magistrals de grans solistes i professors europeus de violí, viola, violoncel, contrabaix, piano i improvisació, així com han tingut l'oportunitat de formar grups de cambra i de tocar a una de les dues orquestres d'AIMS, dirigides per Simone Zgraggen, concertino de la Basel Sinfonietta i professora de l'Escola Superior de Música de Friburg, i Sergey Ostrovsky, professor de l'Escola Superior de Música de Ginebra i fundador de l'Aviv Quartet.
En aquesta edició l'AIMS Festival ha programat més de 30 actuacions. Algunes d'aquestes s'han dut a terme en espais tradicionals com sales de concert o esglésies, d'entre els que destaquen la Catedral de Solsona, la Col·legiata de Sant Vicenç de Cardona o el Santuari del Miracle, a Riner. D'altres s'han desplaçat fins al casc antic de Solsona amb el cicle AIMS al Carrer o fins a residències de la tercera edat, centres per a persones amb diversitat funcional o domicilis de persones amb mobilitat reduïda, amb el cicle AIMS Social.
El concert de cloenda tanca una edició que per segon any ha estat dedicada a la música del compositor barroc Johann Sebastian Bach, que seguirà ocupant part de la programació del festival també l'any vinent, moment en què es posarà fi a la Sèrie Bach, després d'haver recollit pràcticament la totalitat del repertori per a corda del compositor de Leipzig.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Centre de Formació de Persones Adultes del Solsonès fa un recorregut cultural per Solsona
-
Cultura i Mitjans
Humor i cançonetes al Jezz Club de Solsona
-
Cultura i Mitjans
Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
-
Cultura i Mitjans
La presentació de la revista Oppidum torna a ser una festa de la cultura solsonina
-
Cultura i Mitjans
Sant Jordi a l'Arxiu Comarcal del Solsonès
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal i l’Arxiu Comarcal del Solsonès tornen a convocar el concurs literari per a la gent gran
