
Un dels punts que va encetar un viu debat entre socis i junta de l'Associació de Festes del Carnaval va ser quan es va comunicar el nom de l'empresa guanyadora del concurs per adjudicar l'edició del programa del Carnaval 2012.
La presidenta, Raquel Freixes, va informar que es van presentar dues propostes: la d'una empresa solsonina, i la de l'Editorial MIC, aquesta darrera, que va guanyar.
La Junta va justificar el fet de decantar-se per l'empresa lleonesa en que tot i que les propostes economiques eren molt semblants, el disseny i la proposta gràfica són àmpliament superiors en l'Editorial MIC.
Els socis van argumentar que en temps de crisis com estem hauria estat millor donar la feina a una empresa local, però la Junta va respondre que es van seguir estrictament els criteris del concurs i que es va convidar a participar a totes les empreses de disseny de Solsona, "però ens desmotiva que havent tantes empreses a Solsona, només es presenti una" .
Jordi Soldevila, responsable de la part econòmica del Carnaval, va defensar la postura de la Junta recordant que el Carnaval de Solsona es gasta la pràctica totalitat del pressupost en productes i empreses de Solsona i només en casos excepcionals, com la contractació de personal de seguretat ha de recòrrer a empreses de fora.
Pel que fa a la decisió del programa de Carnaval, Soldevila va justificar l'alta qualitat gràfica del programa proposat per MIC.
Davant les contínues queixes, cal recordar que l'Editorial MIC ja va realitzar el programa de Carnaval del 2010, i molta gent ja el va criticar aleshores per alguns errors d'edició i contingut i per ser de fora de Solsona. En aquest punt, la Junta es va comprometre a revisar els requisits del concurs, per que en properes edicions tingui més avantatges una empresa local.
Descripció de la companyia
L’Editorial MIC és, des del 1994, la companyia espanyola líder en productes corporatius empresarials a Espanya, amb unes vendes de 12 M €. Una sòlida base tecnològica, la innovació permanent, la qualitat en el procés i en el resultat, l’exigència en la gestió i l’alta qualificació dels seus més de 70 professionals, són els pilars de l’èxit de MIC.
L’editorial MIC està organitzada en dues àrees d’activitat: Àrea Comercial i Àrea de Disseny, en què any rere any ha anat desenvolupant una entesa profunda del negoci i establint una forta relació amb els clients. Aquests coneixements, units a la tecnologia més avançada, permeten a l’Editorial MIC crear una oferta diferencial potenciant el desenvolupament de solucions pròpies per a cada segment de mercat.
L’Editorial MIC constitueix una referència destacada en els mercats en què opera, tant a escala nacional com internacional. Amb referències en més de 5 països. Actualment, MIC edita més de 500 publicacions anuals.
MIC compta amb tres delegacions: Madrid, Barcelona i Valladolid.
Malgrat la llunyania de la seva seu principal, l’editorial sempre ha tingut molt en compte als seus clients del mercat català, prova d’això és el fet que aquest mateix any ha obert una delegació molt a prop de la ciutat comtal, concretament al carrer onze de setembre del municipi de l'Hospitalet de Llobregat. En ella podem trobar un complet equip comercial, així com periodistes i dissenyadors. Actualment presta servei a organismes, empreses i ajuntaments, entre les quals l'Àrea de Promoció i Turisme de l'Ajuntament de Solsona, com per exemple:
LOCALRET • Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones (CMT)
IMAC de Lleida • IMAC de Reus • Ajuntament de Sant Boi • Associació d’Hosteleria de Cubelles• Ajuntament de Santa Perpétua • Ajuntament de Sitges
Ajuntament de Blanes • Ajuntament de Palamós • Ajuntament de Calafell • Ajuntament de Calonge