El dia després de l'"apagada" de webs en protesta per la llei SOPA als Estats Units, el web Megaupload.com ha hagut de tancar, però no per protestar, sinó per ordre de l'FBI. Set detinguts al país americà i quatre més a Nova Zelanda, acusats per violar la propietat intel·lectual.
El web, al que ja no es pot accedir, permetia als usuaris publicar arxius al web perquè la resta de la gent se'ls pogués descarregar. Però bona part de la seva popularitat es devia tant al tipus d'arxius (entre els que s'hi trobaven discos musicals, aplicacions o pel·lícules, que es podien trobar enllaçats des de webs que es nodrien gairebé únicament dels seus continguts) com a la presència de Megavideo, per poder veure vídeos directament des del navegador; i on s'hi trobaven també sèries o pel·lícules. En tot cas, però, també hi havia contingut no subjecte a drets d'autor.
Ara bé, el fet de disposar de comptes "Premium" que feien que els seus propietaris es lucréssin, haurà estat suficient perquè les autoritats americanes creguin que tenen responsabilitat sobre els continguts publicats pels usuaris. De fet, les detencions i el tancament del web s'han acompanyat de les justificacions, com ara que haurien provocat pèrdues per valor de més de 500 milions de dòlars. Potser assumint, com també s'ha fet molt per part de la SGAE, que tot el què la gent descarrega ho hauria comprat pel seu preu de venda. 
                                
                                
                                
                                                                
L'FBI tanca Megaupload
L'operació deixa set detinguts per delictes de pirateria a Internet als Estats Units i quatre més a Nova Zelanda
Publicat el 19 de gener de 2012 a les 22:24
                                                                    Et pot interessar
- 
                                                 Cultura i Mitjans
                                                L'artista geganter solsoní Pau Reig és un dels 40 creadors beneficiats amb les Beques Propulsió 2025 Cultura i Mitjans
                                                L'artista geganter solsoní Pau Reig és un dels 40 creadors beneficiats amb les Beques Propulsió 2025
- 
                                                 Cultura i Mitjans
                                                Albert Om i Joan Maria Pou porten a Sant Climenç de Pinell el pòdcast «Què t’ha passat?» Cultura i Mitjans
                                                Albert Om i Joan Maria Pou porten a Sant Climenç de Pinell el pòdcast «Què t’ha passat?»
- 
                                                 Cultura i Mitjans
                                                TRAU continua amb una aventura musical per a tota la família Cultura i Mitjans
                                                TRAU continua amb una aventura musical per a tota la família
- 
                                                 Cultura i Mitjans
                                                El pòdcast Llegir acomiada l’any a Solsona amb Joel  Díaz i Marc Giró Cultura i Mitjans
                                                El pòdcast Llegir acomiada l’any a Solsona amb Joel  Díaz i Marc Giró
- 
                                                 Cultura i Mitjans
                                                Agustí Busom presenta a Solsona el seu llibre «Apuntaires» Cultura i Mitjans
                                                Agustí Busom presenta a Solsona el seu llibre «Apuntaires»
- 
                                                 Cultura i Mitjans
                                                L'obra «Embolica que fa fort!», de la UBIC, es torna a representar aquest diumenge Cultura i Mitjans
                                                L'obra «Embolica que fa fort!», de la UBIC, es torna a representar aquest diumenge

 
                                    