
Coincidint amb el Corpus, diumenge a la tarda a la catedral, l’Orfeó Nova Solsona organitza el concert Mozart. Missa brevis F kv 192 i les Vespres Solemnes de Confessore Kv 339, a càrrec del Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados de Lleida, l’Orfeó Nova Solsona i l’Orquestra Mozart, sota la direcció de Xavier Puig. Les entrades es poden adquirir anticipadament a l’Oficina de Turisme (ctra. de Bassella, 1) i tenen dos preus, 18 euros per a les primeres deu files (reduïda a 13 euros per als socis de l’entitat organitzadora) i 15 euros per a les localitats no numerades a partir de l’onzena fila (10 euros per als socis). També es podran comprar a l’accés a la catedral.
Les Vespres solemnes de confessore en do major , K. 339, van ser escrites per Wolfgang Amadeus Mozart el 1780 i es consideren una de les composicions religioses més rellevants de la història de la música. L'obra va ser composta durant l'etapa en què Mozart va ocupar el lloc de compositor de la cort del príncep-arquebisbe de Salzburg , Hieronymus von Colloredo .
El nom «de Confessore» indica que l'obra es va compondre per a la festivitat d'un sant confessor ; per la seva banda, el terme «solennes» assenyala que l'obra es va escriure per a una orquestra solemne, amb timbals i trompetes.