La marededeu estava revestida amb robes, d’època barroca, que cobrien bona part de l’escultura i en dificultaven la seva observació. En una primera fase el Museu ha realitzat un
tractament de curació-conservació per evitar la degradació de la fusta i alhora la consolidació de les policromies existents. La protecció d’aquesta obra permet la seva salvaguarda durant l’any i, tal i com es realitza amb altres imatges de culte, aquesta retornarà en les celebracions habituals del lloc.

La marededeu estava revestida amb robes, d’època barroca, que cobrien bona part de l’escultura i en dificultaven la seva observació.
Per evitar deixar la capella sense la imatge s’ha realitzat la digitalització de la mateixa en 3D, mitjançant una fotogrametria d'alta resolució de l’escultura, seguit de la impressió 3D a mida real de la imatge en resina i s’ha policromat tota l’escultura, així com les carnacions a imitació de l'obra.
.jpg)
La protecció d’aquesta obra permet la seva salvaguarda durant l’any i, tal i com es realitza amb altres imatges de culte, aquesta retornarà en les celebracions habituals del lloc.
Aquesta acció s’inclou en el projecte de Museu al territori que s’emmarca dins les operacions del Pla Estratègic del Museu que té com a missió el suport científic de les iniciatives i projectes de conservació i difusió del patrimoni. Aquesta segueix altres exemples com la cessió d’una còpia de escultura de Sant Jaume provinent de la parròquia de Ferran (la Segarra) que estava dipositada al Museu des de principis del segle XX.