Omnium impulsa accions reivindicatives al Solsonès

Arran de les tres sentències del Tribunal Suprem espanyol, i ratificades pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya

Publicat el 07 de setembre de 2011 a les 18:32
Ramon Segués, segón per la dreta, en un acte d'Omnium Foto: Ramon Estany

Omnium Cultural Solsonès ha fet arribar a tots els ajuntaments de la comarca i al Consell Comarcal una moció per a que sigui aprovada en els propers Plens donant suport a la immersió lingüística i al model de l'escola catalana.
Ramon Segués, president d'Omnium Solsonès, exposa que "és a causa de la darrera agressió que ha patit la nostra llengua, aquesta vegada en forma d'atac al sistema educatiu català, vehiculat en tres sentències del Tribunal Suprem espanyol, ratificades pel Tribunal Superior de Justícia de Cataluny" , que s'adreça a les institucions locals i comarcals, ja que "aquest fet atempta contra un model d'escola que ha funcionat satisfactòriament durant 30 anys, basat en la no separació dels alumnes segons la seva llengua. El model d'immersió lingüstíca de les escoles catalanes ha estat fonamental per a la cohesió social i per a la recuperació de la nostre llengua, ha estat distingit com a model, per organismes competents, i ha avalat, amb resultats positius, el bon nivell de coneixement que els alumnes tenen d'ambdues llengües." , i ara doncs, "és aquest model d'escola i de societat el que posa en perill la justícia espanyola."


Segués, ha fet saber que sol·licitaran a la presidència del Consell Comarcal, que se'ls permeti assistir al proper Consell d'Alcaldes, per tal d'explicitar millor els motius que "ens porten a rebel·lar-nos contra aquestes sentències."
 
La moció manifesta el rebuig a les sentències del Tribunal Suprem espanyol, que posen en perill el sistema d’immersió lingüística als centres educatius de Catalunya i 
 el suport al model d’escola catalana en llengua icontinguts, així com a tota la comunitat educativa, per tal que continuï aplicant-lo en el dia a dia, sense atendre aquestes sentències ni altres similars que les puguin seguir.
En conseqüència 
 
insta el Parlament de Catalunya a manifestar el seu desacord amb aquestes sentències i instar el Govern català a complir el que diu la Llei d’Educació de Catalunya pel que fa a la llengua vehicular i d’aprenentatge en l’ensenyament.
Transmet finalment els acords 
al Tribunal Suprem espanyol, als governs català i espanyol i als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats i el Senat espanyol.
 
Omnium també s'ha dirigit a les escoles i centres educatius proposant possibles actuacions:
També avança que possiblement en les setmanes vinents hi hagi mobilitzacions, i demana si, en cas que es produeixin, la disposició a fer extensiva la convocatòria al Claustre, a les famílies i a l'alumnat.