Sònia Closa Murzina, alumna de l'Institut Francesc Ribalta de Solsona, ha guanyat el premi del V Concurs Montserrat Franquesa al millor Treball de Recerca de Batxillerat que atorga l'APALC (Associació de Professorat d'Alemany de Catalunya), amb el seu treball de recerca "La repressió d’alemanys ètnics a la Unió Soviètica durant l'Estalinisme".
El comitè avaluador, format pels membres de la junta de l'associació, ha valorat el tractament d'un tema força desconegut de manera molt original, així com el rigor en la recerca i la consulta de fonts documentals i l'aportació de testimonis directes que exemplifiquen a escala individual els grans esdeveniments històrics.
L’Associació de Professors d’Alemany de Catalunya (APALC) organitza aquest concurs destinat a premiar el millor treball de recerca de batxillerat que compleixi amb almenys una de les següents característiques:
– que el tema del treball estigui relacionat amb la cultura, la història, la indústria, la política, la ciència, la llengua o la societat dels països de parla alemanya.
– que hagi estat redactat íntegrament o parcialment en alemany.
L’APALC, l’Associació de Professorat d’Alemany de Catalunya, es va constituir com a punt de trobada i plataforma de discussió per a tots els professors d’alemany de Catalunya, provinents dels diferents nivells educatius (Primària, Secundària, EOIs i Universitat), tant del sector públic com privat.
La seva missió és, doncs, fomentar l’ensenyament de l’alemany mitjançant l’intercanvi professional i assegurar-ne la continuïtat i difusió.
D’altra banda, l’APALC vol promoure i donar suport a activitats culturals relacionades amb la literatura i la cultura germàniques, així com també a d’altres iniciatives de formació professional, com ara les pràctiques professionals i estades lingüístiques a Alemanya.
Premi per a un treball de recerca de l'alumna Sonia Closa de l'Institut de Solsona
Cultura i Mitjans
L'APALC (Associació de Professorat d'Alemany de Catalunya), ha reconegut el treball de recerca "La repressió d’alemanys ètnics a la Unió Soviètica durant l'Estalinisme"
ARA A PORTADA
-
-
Societat Els ganivets de Solsona brillen a la gala gastronòmica de «La Vanguardia» Ramon Estany Montanyà
-
Societat Althaia i Eurecat segellen un conveni per impulsar la innovació en salut al Bages Pere Fontanals
-
Societat La Clínica Sant Josep de Manresa, finalista als Premis BSH pels resultats assistencials Pere Fontanals
-
Política Ferran Verdejo repeteix com a candidat del PSC del Bages, Berguedà i Solsonès al Congrés Pere Fontanals
Publicat el
24 de maig de 2023 a
les 07:11
Actualitzat el
24 de maig de 2023 a les
07:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Mar Pallarés presenta a Solsona "Un llibre per entendre el bosc"
-
Cultura i Mitjans
Maria Callís apropa l’obra de Clementina Arderiu a la biblioteca Carles Morató de Solsona
-
Cultura i Mitjans
L’ACTUA programa dos cine-fòrums per debatre sobre racisme i salut, treball i dones, a Solsona
-
Cultura i Mitjans
El Carnaval de Solsona convoca una reunió de socis i de la 69ena per començar a preparar l’edició del 2027
-
Cultura i Mitjans
El patrimoni de Solsona obre portes: del Pou de Gel a la reserva del Museu
-
Cultura i Mitjans
JOMA i Manuel Barrios, guardonats amb el Premi Maria Rius 2026 d'il·lustració
