El Director de la Institució de les Lletres Catalanes, Oriol Izquierdo. Foto: Estefania Escolà
El Dia Mundial de la Poesia, que se celebrarà aquest dilluns, es viurà a la Catalunya Central amb un conjunt d'actes que, segons el Director de la Institució de les Lletres Catalanes, Oriol Izquierdo, "pretenen acostar la poesia als ciutadans i identificar els poetes com a veus públiques de relleu". En total, set poblacions de les comarques centrals duran a terme tot un conjunt d'accions que barrejaran la música, la poesia i el teatre. Segons Izquierdo, la commemoració és cada vegada més, una iniciativa del territori, entre la societat civil i els poetes. A banda, també s'ha editat un fulletó amb un poema de Marta Pessarrodona traduït a vint llengües on explica el què, per a ella, significa la poesia.
A Manresa, el regidor de Cultura de l'Ajuntament, Ignasi Perramon, ha destacat la capacitat de la poesia alhora d'expressar i sintetitzar sensacions, emocions i reflexions en molt poques paraules. Perramon ha explicat que, el proper dia 21, a les set de la tarda, es farà un acte públic a la terrassa de la biblioteca del Casino on es recitaran poemes i hi haurà diverses actuacions musicals. A més, el proper dia 27 de març també es farà un itinerari poètic per la riera de Rajadell.
En el cas de Solsona, la regidora de Cultura de l'Ajuntament, Sara Alarcón, ha explicat que, aquest any, és la primera vegada que institucions i particulars han treballat de manera conjunta per commemorar el Dia Mundial de la Poesia.
A Solsona, es farà un acte musical i literari a la plaça de la Catedral. A banda, Alarcón ha explicat que la jornada també tindrà un acte de reconeixement al poeta català Josep Maria de Sagarra. La regidora ha destacat el paper dels solsonins que "ofereixen el seu granet de sorra alhora de promocionar i difondre els valors de la identitat per mitjà de la literatura".
A Berga, l'acte se celebrarà a la biblioteca municipal amb un recital de poesia i música. Hi destaca un acte, coordinat per la companyia Anònim Teatre, que consistirà en repassar els poetes més emblemàtics del Berguedà durant el segle XX i portarà els seus escrits fins a l'actualitat.
A més d'aquestes tres poblacions de la Catalunya Central, Oriol Izquierdo ha explicat que el Dia Mundial de la Poesia se celebrarà en una trentena de poblacions més de tot Catalunya. En el cas de les comarques centrals, també es duran a terme activitats a Vic, Folgueroles, Taradell i Igualada.
Set poblacions de la Catalunya Central celebraran el Dia Mundial de la Poesia
Cultura i Mitjans
Tots els actes comptaran amb la intervenció de poetes autòctons
ARA A PORTADA
-
Societat La 6a Solsoterra presenta una vintena llarga d’activitats al centre de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona convoca dues sessions informatives sobre els nous ajuts per a rehabilitar habitatges del nucli antic Ramon Estany Montanyà
-
Societat La Policia Local de Solsona recupera la seva festa amb el reconeixement a actuacions destacades dels agents Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona treu a concurs tres places per a Tresoreria, equipaments culturals i Escola de Música Ramon Estany Montanyà
-
Societat Un nou equip de raigs X al Zoo del Pirineu permet diagnosticar fauna salvatge ferida sense haver-la de traslladar Ramon Estany Montanyà
Publicat el
18 de març de 2011 a
les 19:41
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Exposició fotogràfica de Paco Candel a Solsona
-
Cultura i Mitjans
Arriba al festival TRAU de Solsona «Van Gogh», un monòleg íntim i colpidor
-
Cultura i Mitjans
Marta Roure dona veu a la gratitud amb «Da vida», una cançó sobre les persones que ens sostenen
-
Cultura i Mitjans
Solsona obre el concurs de cartells per al Carnaval 2027 i l'edició infantil
-
Cultura i Mitjans
Solsona serà escenari del concert de The Troit al Casal Popular la Fura aquest divendres
-
Cultura i Mitjans
Montserrat Riu Mas ens convida a viatjar a l’any de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre des de la mirada d’una nena
