Façana de la plaça de la Catedral. Foto: Ramon Estany
La lectura d'un poema de Marta Pessarrodona, reconeguda amb el Premi Nacional de Literatura 2011, encetarà dilluns a les set de la tarda a la plaça de la Catedral de Solsona l'acte literari i musical de commemoració del Dia Mundial de la Poesia. En aquesta convocatòria, impulsada per la Institució de les Lletres Catalanes i Unescocat i organitzada a Solsona per la regidoria de Cultura, hi participaran diversos ciutadans a títol particular i entitats locals.
La composició de Pessarrodona, que porta per títol "Poesia: una visió personal", serà llegida en català, romanès i àrab per Michela Tagliavini, Monica Filimon i Karima El Barnichi. A més, el Club de lectura de la gent gran llegirà en públic "Record de Solsona", de Josep M. de Sagarra, mentre que l'Aula d'Extensió Universitària recitarà un poema del solsoní Ramon Valls.
També hi participarà el mestre i poeta Ramon Montraveta, amb la lectura d'algun dels seus poemes, i el poeta i rapsode Víctor Pérez, "Moixic", que interpretarà un poema seu i un altre del solsoní Raül Garrigasait. L'acte serà amenitzat amb actuacions intercalades del grup de flautes travesseres Trio Vivace, format per Núria Canes, Marta Real i Anna Segués. En serà la presentadora la mestra de l'Escola Arrels de Primària Maite Viladrich.
L'organització d'aquest programa va a càrrec de l'Ajuntament i hi col·laboren el Consorci per a la Normalització Lingüística, el Club de lectura de la gent gran de Solsona, Òmnium Cultural del Solsonès i l'Aula d'Extensió Universitària. Solsona enguany s'afegeix per primer cop a la celebració del Dia Mundial de la Poesia, per a la qual s'organitzen activitats en 23 poblacions catalanes. Tota la informació sobre aquesta iniciativa arreu del país està disponible en el bloc http://diamundialpoesia.wordpress.com/.
Solsona celebra dilluns el Dia Mundial de la Poesia
Ciutadans a títol particular i entitats hi participaran a partir de les 7 de la tarda a la plaça de la Catedral
ARA A PORTADA
-
El Consell Comarcal del Solsonès aprova el nou sistema de recollida de residus a la comarca per més de 4 milions d’euros Redacció
-
Alba Bernadó omple a vessar la Biblioteca de Solsona en la presentació del conte infantil «Odette, la petita cuca de llum» Redacció
-
Viatge de Fi de Curs a Londres dels alumnes de segon d'Activitats Comercials de l'Escola Arrels Redacció
-
-
Publicat el
15 de març de 2011 a
les 23:12
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Xavier Mas Craviotto presenta a Solsona el llibre «Animals inexpressius»
-
Cultura i Mitjans
La biblioteca de Solsona convida a una Revetlla de Sant Jordi per a tots els públics
-
Cultura i Mitjans
Solsona celebra aquest diumenge un Sant Antoni de primavera
-
Cultura i Mitjans
La biblioteca de Solsona proposa una nova sessió de recomanacions de llibres infantils i juvenils
-
Cultura i Mitjans
Torna el Litenatura, la proposta cultural per celebrar Sant Jordi a Sant Llorenç de Morunys
-
Cultura i Mitjans
Últims dies per a les inscripcions als exàmens de Cambridge a Solsona
