
Foto: Ramon Estany
Entre els altres punts destacats del plenari de juliol també hi ha iniciar els expedients que han de desembocar en la concessió de reconeixements honorífics a Roger Mas (Solsona, 1975) i l’Associació de Festes del Carnaval de Solsona. El govern municipal porta a la consideració del Ple reconèixer el cantautor amb el títol de fill predilecte. Aquesta és la màxima categoria entre les distincions que pot concedir l’Ajuntament i fins ara només s’ha atorgat, a títol pòstum, a l’alcalde Xavier Jounou el 2010. Es proposarà nomenar Sara Alarcón, regidora de Cultura, instructora de l’expedient.
Principal ambaixador de la ciutat
Amb vint anys de carrera i deu discos publicats, Mas és considerat el principal ambaixador de Solsona en l’àmbit artístic. A més, el patrimoni musical de la ciutat és present en la seva discografia en temes com el “Ball de Gegants de Solsona” (2008), “Goigs de la Mare de Déu del Claustre” (2008) o “Sopluig dolcíssim” (2018), en què versiona l’Himne de la Coronació.
D’altra banda, es votarà distingir el Carnaval amb la medalla de la ciutat, la segona després que el febrer del 2012 es concedís a Joan Subirà (1944-2011), que, precisament, va ser un dels impulsors de la recuperació del Carnaval el 1971. En aquest cas, l’instructor proposat per l’executiu és el regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Villaró. Amb prop de 50 anys d’història des que es va restablir, el Carnestoltes solsoní és la festa més multitudinària i popular de la ciutat i un dels seus principals atractius per visitar-la.