De les manifestacions plàstiques associades a Setmana Santa, més practicada anys enrere, cal destacar els anomenats monuments. La procedència del mot monument, significa record, ‘monument commemoratiu”, però també sepultura, l’altar que es guarneix especialment i on es guarda el Santíssim el Dijous Sant.
A Solsona, aquest dijous, s'ha preparat un fastuós monument a la Catedral, que enguany s'ubica a la sala que hi ha sota l'orgue. Serà aquest vespre, que en solemne processó després de la missa de la Santa Cena, el bisbe de Solsona, Francesc Conesa, hi dipositarà el Santíssim Sagrament, o eucaristia consagrada el Dijous Sant, per la comunió del Divendres Sant.
Formen part de l'ornamentació d'aquest monument, les palmes que van ser beneïdes el Diumenge de Rams, canelobres, ciris i flors així com unes grans urnes.
ARA A PORTADA
-
Solsonès amb Palestina planten una olivera a Solsona com a símbol de pau i justícia Ramon Estany Montanyà
-
-
Els projectes de Mans Unides Solsona d'aquest 2026 centren l'atenció en la lluita contra la fam Ramon Estany Montanyà
-
-
Unes 300 persones gaudeixen a Solsona amb el concert de l'orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC) Redacció
Publicat el
14 d’abril de 2022 a
les 14:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Torà obre els Carnavals amb una explosió de festa
-
Cultura i Mitjans
L’Esplai Riallera obre les inscripcions per participar a les Caramelles
-
Cultura i Mitjans
Neix Enten(i)ment, un nou espai radiofònic dedicat a la salut mental per abordar-la obertament
-
Cultura i Mitjans
Concert de Bluestime a l’Sputnik
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal del Solsonès presenta un recull dels relats guanyadors del concurs de la gent gran (2013-2022)
-
Cultura i Mitjans
L’Arxiu Diocesà de Solsona restaura el Totum de Sant Martí de Joval (s. XIX)
