[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=jPyOhOamfXw[/YouTube]
La roda de foc, protagonitzada pel drac, el bou i la mulassa a la plaça Major, és un dels ingredients singulars i més dinàmics del Corpus de Solsona.
En acabar el seu ball ball, el drac giravolta sobre si mateix al centre de la plaça tot i llançant foc, mentre les altres dues peces del bestiari roden al seu voltant en el sentit contrari de les agulles del rellotge amb la intensitat que marquen els fuets.
L’acte culmina amb una traca i un petit castell de focs.
Enguany, a causa de la suspensió dels actes amb motiu de la pandèmia, no s'ha pogut celebrar aquest instant tant especial de la festa solsonina. Tot i així, els Geganters de Solsona han preparat un petit espectacle pirotècnic des de dalt del campanar de la catedral, que s'ha pogut veure des de diversos indrets de Solsona i també en directe a través de les xarxes socials.
ARA A PORTADA
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat El Sindicat d'Habitatge del Solsonès exposa situacions irregulars als pisos de protecció oficial del carrer Alcalde Moles Redacció | Sindicat d'Habitatge del Solsonès
-
Successos Alerten de temperatures de 38,3 °C a la comissaria dels Mossos de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat Navès commemora Santa Margarida amb ofici solemne i rituals col·lectius Ramon Estany Montanyà
Publicat el
14 de juny de 2020 a
les 22:11
Actualitzat el
17 de juny de 2020 a les
08:57
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Salve Regina. Sa Majestat el so
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Solsona programa una conferència sobre les icones cretovenecianes de la seva col·lecció
-
Cultura i Mitjans
Tot esperant Emili Pujol
-
Cultura i Mitjans
Gemm Sol revela una nova peça marcada per la nostàlgia estival
-
Cultura i Mitjans
Tornen les visites nocturnes de Solsona Experience amb «La nissaga dels Torroja: de Solsona al món»
-
Cultura i Mitjans
Carles Freixes, director del Museu de Solsona, ha estat nomenat representant de l'església catalana a la Junta de Museus
