[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=jPyOhOamfXw[/YouTube]
La roda de foc, protagonitzada pel drac, el bou i la mulassa a la plaça Major, és un dels ingredients singulars i més dinàmics del Corpus de Solsona.
En acabar el seu ball ball, el drac giravolta sobre si mateix al centre de la plaça tot i llançant foc, mentre les altres dues peces del bestiari roden al seu voltant en el sentit contrari de les agulles del rellotge amb la intensitat que marquen els fuets.
L’acte culmina amb una traca i un petit castell de focs.
Enguany, a causa de la suspensió dels actes amb motiu de la pandèmia, no s'ha pogut celebrar aquest instant tant especial de la festa solsonina. Tot i així, els Geganters de Solsona han preparat un petit espectacle pirotècnic des de dalt del campanar de la catedral, que s'ha pogut veure des de diversos indrets de Solsona i també en directe a través de les xarxes socials.
ARA A PORTADA
-
-
-
Les obres del carrer de Llobera de Solsona alteraran la mobilitat del nucli antic a partir del 28 de juliol Redacció
-
El Govern preveu la construcció d'un heliport d'emergències obert 24 hores al Solsonès Ramon Estany Montanyà
-
Escolta aquí els treballs premiats al XIII Concurs de relats breus del Solsones Ramon Estany Montanyà
Publicat el 14 de juny de 2020 a les 22:11
Actualitzat el 17 de juny de 2020 a les 08:57
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'escolania i el Cor Juvenil del Misteri d'Elx i ofereixen un concert a la Catedral de Solsona
-
Cultura i Mitjans Anaïs Vila presenta la gira 'Ara sempre' a Solsona
-
Cultura i Mitjans La Cobla Juvenil Ciutat de Solsona celebra els 30 anys amb un concert conjunt amb la Sant Jordi-Ciutat de Barcelona
-
Cultura i Mitjans La Beca Llavor 2026 concentra l'ajut en una única proposta i n'amplia la dotació a 3.000 euros
-
Cultura i Mitjans Les Fourchettes posen veu al tret de sortida dels concerts d'estiu a Solsona
-
Cultura i Mitjans Solsona arrenca el cicle de concerts d'estiu «A capella!» amb Les Fourchettes