[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=jPyOhOamfXw[/YouTube]
La roda de foc, protagonitzada pel drac, el bou i la mulassa a la plaça Major, és un dels ingredients singulars i més dinàmics del Corpus de Solsona.
En acabar el seu ball ball, el drac giravolta sobre si mateix al centre de la plaça tot i llançant foc, mentre les altres dues peces del bestiari roden al seu voltant en el sentit contrari de les agulles del rellotge amb la intensitat que marquen els fuets.
L’acte culmina amb una traca i un petit castell de focs.
Enguany, a causa de la suspensió dels actes amb motiu de la pandèmia, no s'ha pogut celebrar aquest instant tant especial de la festa solsonina. Tot i així, els Geganters de Solsona han preparat un petit espectacle pirotècnic des de dalt del campanar de la catedral, que s'ha pogut veure des de diversos indrets de Solsona i també en directe a través de les xarxes socials.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de juny de 2020 a
les 22:11
Actualitzat el
17 de juny de 2020 a les
08:57
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Concert-assaig de l’Orquestra Jezz Club divendres al barri de la Cabana d’en Geli
-
Cultura i Mitjans
Jezz Club programa tres cites de jazz, cançó d'autor i guitarra clàssica al Celler del Miracle aquest juliol
-
Cultura i Mitjans
El Cine París de Solsona programa el documental «A la deriva» sobre la travessia de tres manresans a l’Amazones
-
Cultura i Mitjans
Telefunkin irromp a l'Sputnik de Solsona amb un concert inspirat en el funk local
-
Cultura i Mitjans
La Fura presenta l’assaig de Mona Chollet sobre la responsabilitat social imposada
-
Cultura i Mitjans
La Vall de Lord commemora el quart de segle del Casal l’Estaca amb una jornada cultural i festiva
