El departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha ingressat 3.769.014 euros corresponents al segon pagament de l’ajut de compensació a les zones amb limitacions naturals o altres limitacions especifiques. D’aquesta manera, s’abona el 100% d’aquest ajut corresponent a la campanya 2015, amb un import total d’ajut de 11.795.744,42 euros per a 4.931 beneficiaris. El primer pagament, de 8.026.730,42 euros, es va fer efectiu el 23 de setembre.
Aquest ajut és cofinançat, a banda del FEADER, pel Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient (MAPAMA). Per tal de poder completar el pagament fins el 100% de l’import i tenint en compte que el MAPAMA no va lliurar més fons en termini per efectuar el pagament, el DARP es va fer càrrec del segon pagament del 32% restant junt amb el fons FEADER.
L’objectiu d’aquesta línia d’ajuts és assegurar un ús continuat de les terres agràries, contribuir al manteniment d’una comunitat rural viable, que possibiliti la conservació del camp, així com mantenir i fomentar sistemes agraris sostenibles amb especial consideració a les exigències mediambientals. Per això, es compensen els costos addicionals i les pèrdues de renda per la realització de l'activitat agrària en les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques. Els pagaments es concedeixen als agricultors que es comprometin a dur a terme la seva activitat agrària en les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques designades.
Els imports i beneficiaris de l’ajut de compensació a les zones amb limitacions naturals per al Solsonès han estat de 859.642,24 euros repartits entre 275 expedients.
Agricultura abona el 100% de l'ajut de compensació a les zones amb limitacions naturals de la campanya 2015
Societat
ARA A PORTADA
-
Esports El bon joc i l'emoció tornen al camp de futbol de Solsona Ramon Estany Montanyà | Eugeni Barniol Estany
-
Societat Solsona col·loca desfibril·ladors externs als polígons industrials i amplia la cobertura per a emergències cardíaques Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Solsona constata l’acollida massiva de la sisena edició de contes als barris i consolida l’afluència familiar Ramon Estany Montanyà
-
-
Cultura i Mitjans Cases Altes reuneix 130 persones a L’Espontani en la seva quarta edició, la més concorreguda fins ara Ramon Estany Montanyà
Publicat el
11 de gener de 2017 a
les 16:16
Actualitzat el
11 de gener de 2017 a les
16:20
Et pot interessar
-
Societat
Micropobles catalans adverteixen d’una aturada possible per la incorporació de secretaris-interventors nous
-
Societat
El Solsonès busca una solució per la sanitat a la Vall de Lord
-
Societat
Arrenca la mitja veda de caça al Solsonès amb restriccions de captures i controls sobre les poblacions
-
Societat Odèn entra a la Denominació d'Origen Catalunya amb reconeixement vinícola
-
Societat
Un centenar llarg de veïns es reuneixen a Sant Llorenç de Morunys per exigir millores en l’atenció sanitària
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys: protesta davant el consultori per exigir atenció sanitària adequada
