(1).jpg)
La picaresca del gas i la llum no cessa. L’Oficina del Consumidor ha detectat la visita de comercials agressius de companyies de gas i llum que passen per les cases per tal de captar clients. Ofereixen descomptes en les factures a canvi de signar nous contractes, però de vegades no informen dels serveis de manteniment que també contractareu.
De vegades, l’actitud del comercial pot fer que l’usuari se senti pressionat i signi el nou contracte. Sovint, el canvi de companyia no s’explica clarament i només s’informa d’una rebaixa en el preu. Quan un comercial demana un factura del gas o de l’electricitat, és un indici clar que està proposant un canvi de companyia (la vostra companyia coneix perfectament totes les vostres dades).
No lliurar dades i, en tot cas, demanar una oferta per escrit
No lliureu dades si no n’esteu convençuts. És millor demanar una oferta per escrit i temps per poder-la estudiar (preus, descomptes, conceptes, durada, etc.). Si el comercial respon que l’oferta no es pot posar per escrit o que no ens pot donar temps per avaluar-la, més val rebutjar l’oferta.
No lliureu dades bancàries si no n’esteu del tot segurs que voleu canviar de companyia.
En aquests casos, els comercials ofereixen procedir a la signatura en un suport electrònic, sense tenir les condicions de la contractació al moment. EN CAS DE DUBTE NO SIGNEU.
Per fer-se efectiva aquesta contractació, s’ha de fer una gravació de veu per telèfon, on us informaran de les condicions del nou contracte i que haureu d’acceptar.
Heu de saber que si heu signat el contracte de gas o/i llum, teniu 14 dies per desistir d’aquest. S’ha de fer de manera que en quedi constància.
Per més informació, podeu dirigir-vos a l’Oficina del Consumidor del Solsonès, demanant cita prèvia al telèfon 973-48 20 03.