
Oficina de Catalunya Caixa a Solsona Foto: Ramon Estany
Recta final al procès de fusió de CatalunyaCaixa dins el BBVA, que arribarà aquests primers dies de setembre. De fet, els clients estan rebent aquests dies una carta on se'ls informa del procès i com els afectarà.
Segons la carta, l'anunciada fusió tindrà lloc el proper 9 de setembre, amb un procés que implicarà un canvi en la numeració dels comptes i productes contractats a CatalunyaCaixa.
La nota adverteix que per poder completar aquest procés satisfactòriament, les oficines de Catalunya Caixa no atendran el públic el divendres 9 de setembre. A més, la web i l'ús de llibretes als caixers romandran inoperatius des del dijous 8. El servei es restablirà al llarg del diumenge 11.
Per aquest motiu, l'entitat recomana als clients que avancin les operacions als dies previs.
A Solsona aquest procés tindrà una certa afectació, ja que coincideix de ple amb la Festa Major i per que suposarà l'eliminació d'una de les dues entitats que el grup BBVA Catalunya Caixa té a la ciutat. En concret, se suprimirà l'oficina del Passeig Sant Antoni M Claret, que traslladarà la seva activitat a l'oficina de CatalunyaCaixa del carrer Castell.

Oficina del BBVA de Solsona al Passeig Pare Claret i que tancarà en les properes setmanes Foto: Ramon Estany
En aquest procés, BBVA tancarà 400 oficines a Catalunya després de la integració de CatalunyaCaixa, el que li permet avançar un any estalvis de costos per valor de 200 milions d'euros, segons ha informat en un comunicat.
Els tancaments correspondran en un 60% a la xarxa de l'entitat catalana i en un 40% a la de BBVA. La nova xarxa suposa un augment del 18% de cobertura territorial per als clients de CX i d'un 38% per als de BBVA, segons va explicar l'entitat en un comunicat.
BBVA i Catalunya Banc van acordar el març el seu projecte de fusió i van iniciar el procés per a la integració de l'entitat catalana al BBVA, mantenint la marca CatalunyaCaixa.
El banc presidit per Francisco González ha decidit posar en marxa dues noves direccions territorials a Catalunya a partir de setembre, quan culmini el procés d'integració de l'entitat catalana.
Una de les direccions territorials es dedicarà a Barcelona i la seva àrea metropolitana i tindrà la seva seu a l'edifici de Via Laietana de la Ciutat Comtal, antiga seu de CatalunyaCaixa. L'altra direcció territorial, que inclou a la resta de Catalunya, tindrà la seva seu a Terrassa.
Una vegada es completi la integració de l'entitat catalana, BBVA comptarà en aquesta comunitat amb una estructura de dues direccions territorials, que gestionaran el negoci de banca comercial, i una direcció regional de Banca d'Empreses i Corporacions (BEC).
L'actual conseller delegat de CatalunyaCaixa, Xavier Queralt, es prejubilarà després de la culminació del procés d'integració, que ha liderat com ja va fer amb la integració d'Unnim. El director territorial de BBVA Barcelona serà Christian Terribas, mentre que l'actual director territorial de BBVA a les Canàries, Javier Llinares, serà el nou director territorial de l'entitat a Catalunya.
Per la seva banda, l'actual director regional BEC Nord, Joan Piera, serà nomenat director regional de BBVA a Catalunya en substitució de Jordi Ferrer, que es prejubilarà.