Concurs per proveir una plaça d'administratiu a Castellar de la Ribera

Publicat el 22 de juliol de 2015 a les 08:23
Actualitzat el 22 de juliol de 2015 a les 08:31
Per acord de ple de data 2 de juliol de 2015, s’han aprovat les bases i la convocatòria per a la contractació d’un/a administratiu/iva per a aquest Ajuntament, en règim laboral fix, mitjançant sistema de concurs. Les bases reguladores de la convocatòria es troben exposades a la pàgina web de l’Ajuntament de Castellar de la Ribera (http://castellarribera.ddl.net) i estan disponibles a la secretaria d’aquest ajuntament durant l’horari d’atenció al públic.
La presentació d’instàncies es realitzarà en el Registre General d’aquest Ajuntament en el termini de 20 dies naturals a partir de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

És objecte de la convocatòria la selecció mitjançant el procediment de concurs per ocupar en règim laboral fix la plaça d’administratiu grup C1 de la plantilla orgànica de l’Ajuntament de Castellar de la ribera.
La contractació és farà mitjançant contracte laboral fix a temps parcial.
Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment de cobrir la necessitat, segons la plaça i d’acord amb la categoria professional i les retribucions vigents. Amb caràcter general s’estableix un període de prova de dos mesos. Un cop finalitzat el termini indicat, la Secretaria emetrà un informe en el que s’avaluarà la idoneïtat del/la candidat/ata al lloc a cobrir, així com la seva capacitat d’aprenentatge. La no superació de la prova suposarà l’extinció del contracte laboral.
Cal estar en possessió del títol batxillerat, FP II o equivalent. Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.
Dedicació: parcial (20 hores setmanals).
Règim laboral: contracte laboral fix.
Sistema de selecció: concurs.
Als efectes de facilitar la valoració del concurs de mèrits i d’orientar el contingut de l’entrevista, s’enumeren les funcions genèriques que corresponen a la categoria d’administratiu/iva d’administració general:
- Tramitar expedients i processos administratius seguint unes pautes de procediments prèviament establertes, tot fent servir els mitjans adients, incloent-hi els informàtics.
- Preparació de la documentació mensual contable prèvia a la seva entrada en el corresponent programari.
- Fer treballs ofimàtics i de càlcul, per qualsevol mitjà.
- Preparar propostes de resolució dels assumptes competència de la seva unitat de destinació.
- Rebre i atendre trucades telefòniques. Atendre i informar al públic i usuaris sobre els temes competència de la unitat o sobre l’estat de tramitació del procediment en el que siguin part interessada.
- Manteniment i actualització de les noticies i anuncis de la pàgina web municipal.
- Altres funcions pròpies o anàlogues o similars a la categoria professional.
Les funcions pròpies de la plaça a cobrir inclouen la Secretaria del Jutjat de Pau de Castellar de la Ribera.
Condicions dels/de les aspirants
Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors. També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i les descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyols, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors. En qualsevol cas, els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d’acreditar documentalment la seva nacionalitat. Els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran de demostrar un coneixement adequat de castellà i català, tant en l’expressió oral com en l’escrita.
b) Tenir complerts 16 anys d’edat.
c) Estar en possessió de la titulació següent: del títol de Batxillerat, FP II o equivalent, o bé en condicions d’obtenir-lo en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds per a prendre part en les proves selectives. Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d’Educació i Cultura.
d) No patir cap malaltia o limitació física o psíquica que impedeixi complir les funcions corresponents a la plaça convocada.
e) No estar inhabilitat/da per l’exercici de les funcions públiques per sentència ferma, ni estar separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública.
 Presentació de sol·licituds
Els/les interessats/ades presentaran sol·licitud conforme al model que se’ls facilitarà en el Registre de l’Ajuntament de Castellar de la Ribera i que estarà disponible a la pàgina web de l’ajuntament (http://castellarribera.ddl.net), dins del termini de 20 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
A les sol·licituds s’hi haurà d’adjuntar:
• Currículum personal o professional.
• Fotocòpia del DNI
• Fotocòpia de la titulació exigida.
• Fotocòpia de tota la documentació acreditativa dels mèrits que s’al·leguin per la seva valoració en la fase de concurs. El tribunal qualificador no podrà tenir en compte altres mèrits que els que es presentin i justifiquin en aquest tràmit. Caldrà aportar informe “de la vida laboral” expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social i/o certificats de serveis prestats en cas de tenir experiència en Administració Pública.
En relació a l’acreditació dels cursos de formació caldrà que en els mateixos consti la denominació del curs i la seva durada expressada en hores lectives i si és possible, el programa formatiu.
• Fotocòpia del certificat de nivell C de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com equivalents.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
Els impresos així com la informació complementària que sigui precisa podrà sol·licitar-se a la Secretaria de l’Ajuntament de Castellar de la Ribera, en horari de dilluns a divendres de les nou del matí a la una del migdia, o bé a la pàgina web de l’ajuntament.
Les sol·licituds hauran de presentar-se en el Registre General de l’ajuntament, a l’adreça i en l’horari esmentat.
Per valorar les proves de coneixements de la llengua catalana, el tribunal qualificador disposarà d’una persona que l’assessorarà, amb veu i sense vot, nomenada per l’òrgan competent en matèria de política lingüística.
Els aspirants seran convocats personalment per a la realització de l’entrevista. Els aspirants que no compareguin seran exclosos de la prova, i conseqüentment de la selecció.
A efectes d’identificació els aspirants hauran de concórrer a l’entrevista amb el DNI.
Regulació del concurs
Primera fase: prova de català
A. PROVA DE CATALÀ
Consisteix en un exercici de coneixements de català del nivell C. La qualificació d’aquest exercici és d’apte o no apte; els/les aspirants que siguin considerats/des no aptes restaran eliminats/des del procés. S’eximiran d’aquesta prova tots/es els/les aspirants que hagin acreditat, abans del seu inici, estar en possessió del Certificat de coneixements de nivell intermedi de català (certificat C) de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com equivalents.
La preselecció consistirà en excloure del procés selectiu aquells/es candidats/ates que no presentin dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds la titulació exigida per accedir-hi.
Segona fase: concurs
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels/per les candidats/ates, fins a un màxim de 35 punts, de conformitat amb el barem següent:
I.- Experiència professional, desenvolupant funcions en llocs de treball relacionats amb les funcions bàsiques a cobrir (no es valoraran dedicacions totals inferiors a 10 hores setmanals. Per arribar a aquest mínim podran sumar-se diferents contractacions simultànies). Fins a un màxim de 15 punts de conformitat amb l’escala següent:
a ) Per serveis prestats a l’ Administració Pública: 0’50 punts per cada 6 mesos, fins a un màxim de 10 punts.
b) Per serveis prestats al sector privat: 0,25 punts per cada 6 mesos, fins a un màxim de 5 punts.
II.- Altres titulacions acadèmiques, màsters, postgraus i cursos de formació o perfeccionament relacionats amb les funcions bàsiques a cobrir i altres mèrits a considerar pel Tribunal. Fins a un màxim de 15 punts, de conformitat amb l’escala següent:
a) Titulacions universitàries: 1 punt per titulació, fins a un màxim 2 punts.
b) Màsters o Postgraus: 0,50 punts per Màster i 0,40 punts per Postgrau, fins a un màxim de 2 punts.
c) Cursos de formació i perfeccionament, fins a un màxim de 5 punts:
. Per cada curs fins a 10 h: 0,15 punts
. Per cada curs de 11 a 40 h: 0,25 punts
. Per cada curs de 41 a 100 h: 0,50 punts
. Per cada curs de més de 100 h: 1,00 punt
(Si no s’acredita la durada, no es computaran).
d) Cursos específics de comptabilitat pública, protecció de dades, hisenda pública local, fins a un màxim de 5 punts:
. Per cada curs fins a 10 h: 0,25 punts
. Per cada curs de 11 a 40 h: 0,50 punts
. Per cada curs de 41 a 100 h: 1 punt
. Per cada curs de més de 100 h: 1,50 punts
(Si no s’acredita la durada, no es computaran).
e) Altres mèrits a considerar pel Tribunal (llevat que siguin propis del lloc de treball ja valorat) fins a un màxim de 1 punt.
III.- Entrevista personal per avaluar l’aptitud i actitud en general i la idoneïtat dels/de les aspirants respecte a les funcions a cobrir, fins a un màxim de 5 punts.