El BEI finança amb 20 milions d'euros l'estratègia d'innovació del Grup AMES
Societat
El projecte contribuirà a la lluita contra el canvi climàtic i a la producció de components més lleugers per a la indústria de l'automòbil
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El fotògraf de Solsona Eloi Falp és distingit amb un accèssit al Premi Miravisions de Fotoperiodisme Ramon Estany Montanyà
-
Política Judit Gisbert i Joan Parcerisa representaran el Solsonès a les candidatures d'ERC al Congrés i al Senat Ramon Estany Montanyà
-
-
Societat Obert el concurs per dissenyar la coberta de la «Guia de serveis de Solsona i comarca» 2027 Ramon Estany Montanyà
-
Societat El SIS Solsonès participa en una recerca sobre la mirada dels infants i adolescents en situació de risc social Ramon Estany Montanyà
Publicat el
13 de gener de 2020 a
les 21:54
Actualitzat el
14 de gener de 2020 a les
18:26
El Banc Europeu d'Inversions (BEI) finançarà amb 20 milions d'euros l'estratègia d'innovació de Grup AMES, l'activitat del qual se centra en la fabricació de components sinterizatss per a la indústria de l'automòbil.
Segons ha informat la Comissió Europea, es tracta d'un projecte impulsat sota el marc del Pla d'Inversions per a Europa, conegut com el 'pla Juncker', que suposarà donar suport a la implementació d'una estratègia d'innovació, així com l'expansió de la capacitat productiva de l'empresa, tant a Espanya com a Hongria.
Les inversions en I+D+i finançades pel BEI es duran a terme en els centres d'innovació del grup situats a Espanya, i se centraran en el desenvolupament de nous materials de pols de metall i l'optimització dels processos de sinterizado.
A més de millorar la competitivitat de l'empresa, el projecte contribuirà a la lluita contra el canvi climàtic, a través de la utilització de tecnologies que permetran que la multinacional espanyola pugui fabricar de forma més sostenible, reduint el consum d'energia i de matèries primeres, així com produir components més lleugers per a la indústria de l'automòbil, contribuint al desenvolupament de vehicles més sostenibles.
Increment de plantila
Així mateix, el suport del BEI permetrà que AMES pugui expandir la seva capacitat productiva en les seves plantes espanyoles situades a Barcelona, Montblanc i Solsona, totes elles a Catalunya, i Tamarite (Osca). També incrementarà la capacitat de la seva planta a Hongria, contribuint a promoure el creixement econòmic en regions de cohesió dins de la UE.
En aquest sentit, el projecte tindrà un impacte positiu en la creació d'ocupació, ja que requereix la contractació de més de 75 persones fins a l'any 2022, i permetrà incrementar la plantilla dels centres d'innovació de l'empresa.
La vicepresidenta del BEI, Emma Navarro, responsable de l'acció climàtica del Banc i de les operacions a Espanya, ha assegurat que aquest projecte "reforçarà la competitivitat d'una empresa espanyola líder en el seu sector que, gràcies aquestes inversions, podrà produir de forma més eficient i sostenible".
Per part seva, el conseller delegat de Ames, César Molins, ha assegurat que aquest acord "arriba en un moment adequat per a donar continuïtat al creixement que el grup ha mantingut en l'última dècada", i que ha s'ha concretat en una ampliació de les seves instal·lacions fabrils a Espanya de 17.000 metres quadrats, una nova implantació a Hongria de 8.500 metres quadrats i una altra de 3.000 metres quadrats a la Xina, aconseguint un creixement mig anual de la xifra de negoci pròxim al 9%.
Et pot interessar
-
Societat
El Boca-Orella omple el Vilar de la Duquessa en una jornada de coneixement i connexions entre empreses del Solsonès i Cardona
-
Societat
La professora Maite Tarrés es jubila
-
Societat
El Bisbe de Solsona ha acompanyat el pelegrinatge diocesà a Cracòvia (Polònia)
-
Societat
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
-
Societat
Cinquanta anys de vida, fe i comunitat: Llobera ret un emotiu homenatge a mossèn Lluís Prat
-
Societat
La Vall de Lord renova el servei de recollida de residus per avançar cap a un model més sostenible
