A partir d’avui, el Consell Comarcal del Solsonès disposa del servei “Acredita’t”. Aquest programa està adreçat a moltes persones que han adquirit les seves competències professionals en el lloc de treball, mitjançant la pràctica, l'experiència professional i vies no formals de formació. Per tant, són persones que tenen les competències i experiència, però no l'acreditació oficial.
Aquest procediment nou a la comarca, permet a les persones que hi participen aconseguir una certificació que els pot servir per arribar a obtenir un certificat de professionalitat, un títol de formació professional o totes dues coses i facilita, d'aquesta manera, la seva integració laboral, la promoció professional i el reconeixement social.
Abans d'iniciar el tràmit és important obtenir la informació i l'orientació necessària per portar-lo a terme correctament. Els punts d'informació i orientació informen de les fases del procediment, els requisits d’accés, els drets i obligacions dels candidats, i les acreditacions oficials que es poden obtenir. En aquests punts també es pot demanar ajuda per formalitzar la sol·licitud i el currículum.
És important saber que per a poder acreditar l'experiència laboral cal sol·licitar l'Informe de Vida Laboral per poder presentar-lo juntament amb els altres documents. Podeu consultar tota la documentació que cal aportar al web de la Generalitat de Catalunya o bé acudint al Consell Comarcal del Solsonès. També podeu trucar al Consell al número de telèfon 973 48 35 16.