El conseller Recoder qualifica d'«exemplar» la feina de la Mancomunitat d'Abastament d'Aigua del Solsonès

Publicat el 27 d’octubre de 2012 a les 06:57
El Conseller Recoder durant el seu parlament Foto: Ramon Estany

El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va assistir aquest divendres a la tarda a l'acte de commemoració dels 30 anys de la Mancomunitat d'Abastament d'Aigua del Solsonès.
Recoder va manifestar davant els assistents que la feina que ha fet la Mancomunbitat és "exemplar" per què va aconseguir resoldre un problema endèmic d'una comarca que té una població molt disseminada, amb dificultats de captació d'aigua.
En aquest sentit, el conseller va recordar com abans l'aigua s'havia d'agafar amb bombes dels rius i de les fonts.
A partir d'aquí, -afegeix-, es va crear "una xarxa impressionant", comparant-la amb d'altres xarxes de Catalunya, doncs només n'hi ha una que tingui més quilòmetres que la del Solsonès, que és la d'Aigües Ter-Llobregat, que abasta 5.000.000 d'habitants.
Recoder va qualificar la MAAS d'"obra magnífica" i que va ser possible  per què hi hagué gent al Solsonès amb visió de conjunt i estratègia i que va entendre per on havia d'anar el futur, i que el futur s'havia d'enfocar des de la generositat, des de portar serveis a la gent per que aquesta es pogués fixar al territori, una obra que va ser possible per què "també va haver gent al govern del país i la Generalitat que van entendre que aquest era un projecte que valia la pena".