El mes gastronòmic del Solsonès tancarà l'últim cap de setmana amb les activitats més curioses i inèdites

Pèsols negres després de remar, mindfullness al mig del bosc, showcooking sense al·lèrgens o descoberta dels forats on es conserven les patates de muntanya són només alguns dels al·licients del cap de setmana.

Publicat el 22 de maig de 2018 a les 21:37
Actualitzat el 22 de maig de 2018 a les 21:42
Milers de persones han pogut conèixer les propostes del Solsonès en el marc d’una campanya que, sota el lema “Quin gust de maig!”, lliga turisme i gastronomia en una comarca d’altíssima producció agrària.

El Solsonès està per menjar-se’l: masies que obren les seves portes, agents turístics que es posen d’acord per combinar ofertes i restaurants i comerços que s’omplen de propostes Km 0.


En què s’assemblen els pèsols negres i el kaiac? Al Solsonès, aquest mes de maig tot és possible. Perquè es pot remar a l’embassament de la Llosa del Cavall i arrodonir l’experiència assaborint, al restaurant, els pèsols característics de Sant Llorenç de Morunys, en el marc d’una campanya que ha convertit el Solsonès en el gran aparador d’una combinació veritablement màgica: oci i gastronomia, turisme de qualitat i alimentació de proximitat.
El mes gastronòmic del Solsonès tanca la paradeta aquest cap de setmana. Ho farà amb un balanç extraordinari de visites, però sobretot amb un retrat autènticament commovedor de la col·laboració entre agents turístics públics i privats, d’oci, restauradors i productors agroalimentaris. Des de l’1 de maig, un centenar de propostes i combinacions inèdites han funcionat com a gran aparador d’una comarca que al maig viu una autèntica explosió paisatgística. Els darrers cartutxos, aquest cap de setmana, hi posaran la cirereta.
Patates i gravetat zero. Són dos conceptes que criden l’atenció en una visita especial a Odèn, a la part més alta del Solsonès, on aquest cap de setmana els visitants poden descobrir els forats on els trumfos de muntanya (patates d’alçada) es protegeixen del contrast tèrmic després de la collita i tancar una jornada ben completa al Salí de Cambrils i la seva piscina saturada de sal, on, com al Mar Mort, el cos flota sense nedar.
Com aquesta visita n’hi ha moltes de curioses, dissenyades expressament per a la campanya de maig i que es poden fer aquest cap de setmana: activitats espirituals al mig de la natura, des de mindfullness fins a xamanisme; banys de bosc amb tastet de producte al final; o provar gastronomia local després de conèixer el Pou de Gel de Solsona, per tal d’entendre com es refrigeraven els aliments abans d’existir els frigorífics i com es transportaven els blocs de gel fins allà.
Alimentació i enogastronomia per triar i remenar

Perquè el Solsonès és un gran productor d’alimentació i elaborador de gastronomia de qualitat, aquest cap de setmana també hi ha propostes originals per donar i vendre: una ruta saludable al supermercat Llobet que ens ajuda a millorar la compra en funció de les necessitats de cadascú; un showcooking de la firma Toleràncies amb aliments sense al·lèrgens; una visita al Celler Can Toni Coll per conèixer els curiosos vins del prepirineu; visita a la Formatgeria del Miracle o al projecte d’inserció social de les melmelades Riuverd; portes obertes i visita guiada per conèixer la filosofia del restaurant vegà Casa Albets; o l’oferta de cistelles de producte Km 0 dels comerços adherits a la campanya són alguns exemples, ni de bon tros la meitat, dels que es podrà gaudir abans no acabi el maig.
A tot això s’hi afegeixen dues cites clàssiques i imperdibles: la Fira de Productes Artesans de Pinós i la Fira de Primavera de Sant Llorenç de Morunys, totes dues aquest diumenge. Un bon dilema que s’afegeix a la dificultat per escollir entre tota l’oferta d’activitats de la campanya; un compendi de propostes que demostren un fet incontestable: amb pèsols negres o sense, remar junts aporta increïbles beneficis per a tots. Apliquem-ho on convingui.