
Sorteig dels premis en directe el 8 de juliol
El sorteig dels premis es realitzarà el dimecres 8 de juliol a les onze del matí en directe a través de Solsona FM amb la col·laboració d’Amisol. Se sortejaran el lot de productes i serveis cedits pels municipis de tot Catalunya adherits a la iniciativa –experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes del territori–, i els dos lots de productes cedits per establiments del centre històric solsoní que hi prenen part.
Així mateix, a fi d’agrair el suport i la participació dels comerciants, se’ls un farà un reconeixement: l’establiment que hagi segellat la butlleta guanyadora del primer lot s’endurà un pack per a dues persones de productes i serveis del Vendrell.
El nombre de municipis que participen a la campanya augmenta any rere any i enguany han passat de 23 a 30. Això fa possible l’increment del valor dels premis. A més de Solsona, hi són representats Artesa de Segre, Berga, Besalú, Calafell, Caldes de Montbui, Centelles, Cervera, el Vendrell, Figueres, Hostalric, l’Arboç, la Bisbal d’Empordà, Pobla de Segur, la Selva del Camp, Llagostera, Lleida, Mediona, Mollerussa, Roda de Ter, Sant Feliu de Codines, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Pere de Torelló, Sant Quintí de Mediona, Torelló, Tortosa, Ulldecona, Valls, Vic i Vilanova del Camí.
Promoció turística
A més de fomentar la compra al comerç de proximitat, la campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir” es concep com una iniciativa de promoció turística, en tant que ensenya la riquesa dels municipis adherits. Els guanyadors es passejaran pels pobles i ciutats per conèixer de primera mà els al·licients de cada lloc. Tindran temps per fer-ho entre el juliol i el desembre d’enguany.
Treball en xarxa
Finalment, aquesta campanya fomenta el treball en xarxa entre municipis catalans. Tal com defensa el Departament de Territori i Sostenibilitat, amb la cinquena iniciativa conjunta de dinamització comercial es multiplica l’impacte de l’acció; la campanya és molt més enriquidora; el premi principal guanya atractiu; s’abarateixen els costos, i es participa en un intercanvi d’experiències i realitats locals.