Ja son 68 els establiments del Solsonès que s’han adherit a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya

Al Solsonès augmenten en 17 els establiments i empreses adherides a la Junta Arbitral de Consum

Publicat el 12 de febrer de 2013 a les 17:28
L’Oficina del Consumidor (OCIC), ubicada al Consell Comarcal del Solsonès, ha tramitat l’alta de disset noves ofertes públiques d’Adhesió al Sistema Arbitral de Consum, el que representa un important augment d’establiments i empreses de la comarca  que s’han adherit a la Junta Arbitral de Consum aquest passat any 2012. Les empreses adherides són negocis d’àmbits molt diversos, des d’espais de salut, turisme rural, bars i restaurants, carnisseries, empreses d’informàtica, roba i bijuteria, refugis, etc. Actualment es compta amb un total de 68 establiments adherits a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
 
L’arbitratge és un sistema extrajudicial i voluntari pel qual els consumidors i les empreses se sotmeten a un tribunal anomenat Col·legi Arbitral perquè resolgui el conflicte de consum i es comprometen a complir la solució que es dicti. Es tracta d’un servei gratuït, voluntari, àgil i senzill de resoldre els conflictes de consum, on el consumidor o l’empresa no s’ha de desplaçar a Lleida ja que els arbitratges es fan des de la seu del Consell Comarcal del Solsonès a través de videoconferència.
Les empreses adherides ofereixen un plus de garantia als seus clients perquè han acceptat l’arbitratge de consum com a mitjà de resolució dels conflictes derivats de les seves relacions comercials/professionals.
 
Els establiments adherits al Solsonès durant l’any 2012 han estat, Nigra (Refugi Bages), Espai Salut Solsona, Masia Rovira (Turisme Rural), Tirantmilles, Bar Tapeo, Ibèrics Madruga, Mon Crep, Bar Pau, El Cafè, Mar M-Knop, Frankfurt Dasai, La Criolla, Pizzeria Tonetto, Carncat, Appro Informàtica, Malú, Bazar Rong
Els establiments o empreses adherides a la Junta Arbitral de Consum disposen d’un distintiu per acreditar el seu compromís envers els seus clients i aconseguir la seva confiança envers aquests establiments.
Per adherir-se a l'Arbitratge de Consum, els establiments o empreses poden contactar amb l’Oficina del Consumidor del Solsonès per correu electrònic a : tateangrill@solsones.ddl.net o bé per telèfon al 973 48 20 03.