
La jornada d’avui dissabte ha obert oficialment la desena edició de la Fira del Trumfo i la Tòfona del Solsonès. La visita d’autoritats comarcals i locals acompanyades pel delegat del govern a la Catalunya Central, Juli Gendrau, han inaugurat la mostra dedicada a dos dels productes més emblemàtics de la nostra terra, com són el trumfo i la tòfona. Un certamen que encara li falten els actes i activitats previstos per demà i que no tancarà fins ben entrada la tarda de diumenge.
Tot just esgotat el primer dia de fira, el seu director, Esteve Algué, ha manifestat que tan el taller d’aplicacions de la tòfona negra a la cuina del divendres com els que s’han realitzat durant el dia d’avui han tingut molta concurrència. Especialment ha volgut destacar la novetat de la demostració d’escalivar trumfos a l’estil de muntanya que ha congregat un gran nombre de curiosos.
Pel que fa al nombre de visitants, l’organització ha comunicat que l’afluència de persones de fora ha superat les previsions inicials que no eren tan optimistes pel primer dia de fira, sobretot durant el matí del dissabte. Algué ho ha atribuït “a la bona feina de publicitat i comunicació que s’ha realitzat a l’exterior de la comarca a diferents plataformes i mitjans generalistes i especialitzats. Quan disposes d’uns productes amb una història genuïna com és la dels trumfos i la tòfona només cal buscar els canals perquè l’interès per conèixer-los és ben palpable”.
Així mateix, el director de la fira també ha comentat que les conversacions amb els productors i comerciants revelen sensacions dispars: “d’una banda, hi ha parades que estant molt contentes pel nivell de vendes i d’altres que les troben més fluixes” . Tanmateix, Algué assegura que “normalment les parades que més vénen són les que comercialitzen trumfos, tòfones i productes de qualitat de la comarca o de l’entorn, la qual cosa reforça l’aposta decidida per la fira i per aquest tipus de comerç basat en la proximitat i la qualitat”.
Les condicions meteorològiques de demà seran determinants per a quantificar el volum global de visitants i de vendes de la desena Fira del Trumfo i la Tòfona del Solsonès.
Per altra banda, demà diumenge, a les dotze del migdia, a la sala Gòtica del Consell Comarcal rebrà l’homenatge Premi Premi Bufet 2014 el Joan Sellés Reguant, conegut com el Joan de Ca l’Àngel de Cambrils. Tothom que vulgui podrà assistir a l’acte de reconeixement d’aquest històric productor de trumfos de Cambrils.
A més, diumenge arriben els actes de la IX Trobada d’intercanvi de plaques de cava, l’acció petits trumfaires: vine a plantar trumfos i la degustació de patates amb bacallà. A la tarda a les sis, al Teatre Comarcal es representarà l’obra Terra Baixa i a les set hi haurà el ball de tarda de la gent gran amb el duet Dolche Vita.

