L'Anuari Socioeconòmic de Solsona inclou una enquesta sobre els hàbits de compra

L'estudi presenta nous indicadors

Publicat el 13 de novembre de 2012 a les 12:41
Sis anys després de l’última publicació d’aquest tipus, l’Ajuntament edita enguany en format digital l’Anuari socioeconòmic de Solsona 2012, que s’amplia amb nous indicadors sobre l’economia, el comerç i el turisme locals. Es presentarà públicament dimarts vinent, dia 20, a les vuit del vespre, mitja hora abans de la darrera sessió del cicle de conferències Solsona Co, que versarà sobre el referent europeu en banca ètica i sostenible, Triodos Bank.
 
L’Anuari socioeconòmic de Solsona 2012, que a partir de la setmana que ve es podrà descarregar íntegrament en línia a través dels webs municipals www.ajsolsona.cat i www.solsonaco.cat, és una de les accions incloses dins el Pla director de promoció econòmica de la ciutat. L’edita l’Ajuntament a partir del treball realitzat pel Cedricat. Entre altres dades, aquest document reflecteix l’evolució de la ciutat durant la darrera dècada en àmbits tan diversos com la població, l’habitatge, el medi ambient o l’economia, entre d’altres, i té per objectiu contribuir a facilitar la presa de decisions en la planificació econòmica des d’ara i els pròxims anys. Tot i això, es concep també com una eina de consulta apta per a tots els públics, tant per a empresaris i tècnics de les administracions com per a estudiants.  
 
Enguany aquest document incorpora nous indicadors en l’apartat estrictament econòmic, que fan referència a altes i baixes d’empreses, finances i comerç, i amplia la informació sobre el mercat de treball. Així mateix, presenta com a novetats els resultats d’una enquesta sobre els hàbits de compra i valoració del comerç solsoní i una altra realitzada a visitants i turistes de la ciutat.
 
La presentació de l’Anuari socioeconòmic de Solsona 2012 anirà a càrrec de l’alcalde i el regidor de Promoció Econòmica, David Rodríguez i Lluís-Xavier Gonzàlez, i de la directora i una de les tècniques del Cedricat, Imma Pallarès i Marta Planas. 
 
Un banc que creix 
 
A continuació, a dos quarts de nou del vespre, començarà la tercera i última conferència del cicle de tardor del programa Solsona Co. Porta per títol “Triodos Bank: la banca ètica, una altra manera d’entendre els bancs”, i la pronunciarà Isabel Sánchez, directora territorial a Catalunya de l’entitat financera. 
 
Creat a Holanda fa més de trenta anys, Triodos Bank té per filosofia empresarial la transparència i la garantia de l’ús social de les inversions. En aquests moments és un dels bancs que està creixent malgrat la crisi financera: la clientela a Catalunya ha crescut un 60 per cent en menys d’un any i el seu fons ha augmentat en un 35 per cent.