
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell del Solsonès (OCIC) va tancar l’any 2016 amb 1.621 actuacions, de les quals 1.188 són consultes resoltes, 212 actuacions entre queixes, denúncies i reclamacions, 193 mediacions i 28 casos d’arbitratge. Aquestes xifres, si les comparem amb les del 2015, suposen un important augment de les actuacions que ha portat a terme l’OCIC de l’ens comarcal, i que consolida la tendència dels usuaris a reclamar els seus drets davant l’adquisició de béns o serveis.
Consultes resoltes augmenten un 119% en un any
Una xifra que destaca per damunt de la resta és el de consultes resoltes que passen de les 517 el 2015 a les 1.188 al 2016. Si examinem els valors del 2014, aquests es van quedar en 383 consultes, per la qual cosa, en tres anys aquesta xifra s’ha triplicat.
Alt percentatge de resolució en les mediacions
Cal destacar també que les mediacions realitzades han suposat un 76% de resolució a favor del consumidor. Aquest resultat i les xifres d’aquest 2016 certifiquen, segons Josep Caelles, responsable de l’àrea “la important feina que està desenvolupant aquest servei a favor del consumidor de la comarca i en la defensa dels seus drets”.
Des del Consell Comarcal del Solsonès es vol recordar a la gent de la comarca que té a la seva disposició l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor per fer valer els seus drets com a consumidors.