Aquest dilluns, a la Pobla de Segur, Pallars Jussà, s’ha presentat la Plataforma per a la defensa dels nostres rius, una entitat que neix amb l’objectiu de treballar per garantir que la gestió dels cursos fluvials sigui exclusivament pública.
L’any 2009 es va aprovar la Llei de pesca de Catalunya (Llei 22/2009, de 23 de desembre, d’ordenació sostenible de la pesca continental), que garanteix que la gestió de la pesca als cursos fluvials sigui exclusivament pública.
Al 2021 el Govern de la Generalitat va fer un intent d’aprovació del Reglament d’aquesta
llei, però no va transcendir per la falta de consens entre els actors implicats del sector
pesquer. Tanmateix el passat 7 de febrer, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació
i Agenda Rural publicava al DOGC (no9096) un Edicte pel qual se sotmetia a informació
pública el Projecte de Decret de l’ordenació de la pesca continental.
L’entitat denuncia que aquesta nova proposta de Reglament no ha tingut en compte les
al·legacions presentades al 2021 i que el text permetria la privatització de l’ús de la pesca als rius catalans, atorgant concessions a empreses privades de fins a 8 km i per un termini de 10 anys; així com també la creació de centres piscícoles privats per repoblar en qualsevol tram fluvial, autoritzant centres de reproducció i cria privats. A més, en aquests casos no es compliria la normativa tributària: pagament de taxes per a l’obtenció dels permisos de pesca.
De moment, integren la Plataforma una onzena d’entitats d’àmbit nacional com la Federació Catalana de Pesca Esportiva i Casting, AEMS Rius amb Vida, DEPANA, IPCENA, Societat Catalana d’Herpetologia i l’Associació Catalana de Guies de Pesca, a més d’altres entitats d’àmbit territorial com la Societat de Pescadors de Tremp, Renatura Pirineu, Conveni Pallaresa, Conveni del Ripollès, Societats de Pescadors Esportiu, Conveni del Segre, Ribagorçana, d'Alfarras, Rialp, Sort, La Pobla de Segur, La Seu d'Urgell, Lleida, Balaguer, Organyà, La Rama del Ripollès, Solsona, Malagarriga i Vic.
La Plataforma ha anunciat que treballarà perquè es derogui la totalitat del Títol VI i l’article 37 de la proposta del Reglament, que iniciarà una campanya de recollida de signatures en contra de la seva aprovació i que s’estan redactant al·legacions per impugnar el text. També ha denunciat que darrera hi ha interessos personals i d'empreses del sector de la pesca, que demanen la privatització de la pesca per aconseguir un rendiment privat.
Finalment, l’entitat insta als grups parlamentaris que no estan a Govern a treballar conjuntament per aturar aquest Reglament i a modificar al Parlament de Catalunya la Llei de pesca per què mai més cap Govern pugui privatitzar la pesca als nostres rius.
Neix la Plataforma per la defensa dels nostres rius
Societat
L’entitat defensa una gestió exclusivament pública de l’ús dels cursos fluvials tal com diu la Llei de pesca de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Societat Aprovats definitivament els ajuts a la rehabilitació d’habitatges del nucli antic de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat Sant Llorenç de Morunys aplega institucions per discutir el futur de l'atenció sanitària a la Vall de Lord Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans El CTFC i el Hub Forestal organitzen un taller de caixes niu per al gaig blau i ratpenats a Olius Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Joventut Solsonina qualifica d’històrica la seva 15a Festa Major Jove de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat La informació sobre el mercat laboral del Solsonès i Cardona, a l’abast dels professionals d’orientació Ramon Estany Montanyà
Publicat el
20 de febrer de 2024 a
les 07:39
Actualitzat el
20 de febrer de 2024 a les
07:58
Et pot interessar
-
Societat
Escola Arrels II de Solsona: una estada a Irlanda, molt més que un viatge
-
Societat
Els municipis del Solsonès avancen en l’agrupació dels jutjats de pau per reforçar i millorar la gestió del servei
-
Societat
Càritas Solsona impulsa la campanya «Enderroquen murs» per fer visibles les noves formes de pobresa
-
Societat
La Despenjada ofereix una jornada gratuïta de circ per a joves de 12 a 18 anys a l’escola Setelsis
-
Societat
El Casal l’Estaca de la Vall de Lord porta una xerrada sobre la sanitat pública divendres a Sant Llorenç de Morunys
-
Societat
Solsona projectarà «FIRE WINE», un documental que explora el paper de la vinya davant els grans incendis forestals
