Port del Comte podria superar els 80.000 forfets venuts, però l'electricitat i el gasoil han triplicat el cost d'explotació

L'estació es posa a disposició de la Generalitat si prospera la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona 2030

Publicat el 26 de març de 2022 a les 20:13
Temporada de contrasentits al Port del Comte, amb molta neu a les pistes a finals de març, la previsió de superar els 80.000 forfets venuts i assolir una bona facturació. Aquesta és la cara

La creu és que, com a totes les estacions, l'augment del preu de l'electricitat i del gasoil -imprescindibles per fer funcionar els remuntadors mecànics i les màquines trepitjaneu- ha triplicat els costos d'explotació, cosa que afectarà negativament el compte de resultats i amenaça deixar-la sense pràcticament beneficis.
 
Això, juntament amb la pujada habitual de les temperatures a l'abril i la manca d'esquiadors, pot fer que l'estació del Solsonès, la més propera a Barcelona, no arribi oberta a la Setmana Santa.
 

Port del Comte Foto: cedida


“El cost d'obrir cada dia és molt elevat i, si no hi ha esquiadors, no té sentit. A més, encara que ara tenim neu, així que pugi el termòmetre no crec que poguem arribar a Setmana Santa, potser sí al cap de setmana del 2 i 3 d'abril, però no gaire més enllà”, explica Albert Estella a la web de Lugares de Nieve, el director d'una de les tres úniques estacions a mans de capital privat de Catalunya.
  

L'augment del preu de l'electricitat i del gasoil -imprescindibles per fer funcionar els remuntadors mecànics i les màquines trepitjaneu- ha triplicat els costos d'explotació Foto: cedida


Però per això encara falten dies i, aquest cap de setmana, les condicions a Port del Comte són envejables, amb uns gruixos d'entre 60 i 95 centímetres de neu pols i un total de 37 km esquiables dels 50 possibles gràcies a les dues darreres nevades d'aquesta setmana i al treball de les màquines.
 

Foto: cedida


Un domini esquiable obert que podria ser més, perquè hi ha prou neu, però l'estació no posarà en marxa el sector d'Estivella -un dels més apreciats pels esquiadors avançats- a causa del llast de l'augment dels costos d'explotació.
 
La direcció de l'estació també es posa a disposició de la Generalitat si prospera la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona 2030, encara que és conscient de “no disposar de pistes ni instal·lacions per acollir cap competició” i com a molt es veu capaç d'acollir entrenaments o activitats complementàries.