
Premiats d'enguany Foto: Aj Solsona
Solsona dona per tancada, per vuitè any consecutiu, la campanya anual de dinamització del petit comerç “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”. Recentment l’Ajuntament ha fet entrega dels premis als onze clients i l’establiment guanyadors. Enguany un total de 134 establiments –66 del nucli antic i 68 de fora– han pres part a la iniciativa, promoguda a la ciutat per la regidoria de Promoció Econòmica i l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona.
Les persones afortunades han estat les escollides, d’entre la clientena que va omplir les butlletes facilitades als comerços durant el juny, mitjançant un sorteig realitzat en directe i emès per Solsona FM dilluns passat amb la col·laboració de voluntaris d’Amisol. Les nou persones que s’han endut els premis oferts pels 37 municipis participants aquest any a la campanya han estat M. Carmen Ruiz, Nuri Postils, M. Dolors Dullich, Claustre Vilaginés, Maribel Torramorell, Andreu Barniol, Daniel Morell, Rosa Bringues i Juana Morón. Així mateix, Joana Corominas i Xavier Ribalta van endur-se els lots amb productes i serveis dels establiments comercials de Solsona. Els va fer l’entrega dels premis el regidor Ramon Xandri.

Premiades amb els lots de Solsona Foto: Aj Solsona
Com és habitual, també es va sortejar un premi entre els establiments col·laboradors, que va anar a parar a mans de la botiga de roba i complements La Mercè. En aquest cas, es va endur una experiència a Òdena per a dues persones.
El premi que s’ofereix des de Solsona als guanyadors de fora està valorat en 100 euros i inclou una visita guiada, un dinar per a dues persones, un xec regal per comprar als comerços de la UBIC i un lot de productes de proximitat. El 10 de novembre serà el dia que es convidarà els guanyadors dels altres municipis a conèixer la ciutat.
La campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, organitzada en xarxa per diversos municipis de Catalunya on s’ha desenvolupat el Pla de barris, té el doble objectiu de dinamitzar el comerç de proximitat i promoure el coneixement del patrimoni local i del territori. L’impulsa la Xarxa de Barris Antics amb Projectes, l’executa l’Ajuntament i hi col·laboren la Diputació de Lleida, la Generalitat de Catalunya, la UBIC i Solsona FM.