Recomanacions per contractar gas o canviar de companyia

Publicat el 10 d’octubre de 2015 a les 08:49

Si rebeu una trucada telefònica o una visita inesperada al vostre domicili perquè canvieu de companyia del gas: 
•    Fixeu-vos bé en qui us truca al telèfon o a la porta del vostre domicili, demaneu que s’identifiqui. 
•    Tingueu especial cura en demanar sempre la identificació del personal comercial de les empreses que es presenten al vostre domicili o us truquen per telèfon per a la contractació de subministraments. 
•    Us ha d’informar clarament de la finalitat comercial i de les característiques essencials del servei que us ofereix. 
•    Tingueu en compte els preus, els descomptes... tots els serveis que us ofereix. 
•    No us sentiu pressionat i no us precipiteu, demaneu tota la informació que calgui. 
•    No faciliteu les vostres dades bancàries, ni les factures anteriors, ni les vostres dades personals si no esteu realment segurs de la contractació. 
•    Estudieu molt bé l’oferta de la nova companyia abans de donar-vos d’alta. 
•    Compareu els preus i els serveis que us ofereixen. 
•    Podeu escollir quina empresa comercialitzadora voleu que us presti el servei. 
•    No és obligatori contractar la tarifa d’últim recurs (TUR). 
•    Pregunteu quins són els requisits per fer el canvi de companyia, si realment us interessa. 
•    Si teniu contractat algun finançament amb la companyia actual, informeu-vos-en de com quedarà. 
•    Llegiu detingudament el contracte i mai no signeu un document en blanc. 
•    El nou contracte s’ha de realitzar per escrit i en exemplar doble. 
•    Teniu 14 dies naturals per desistir del contracte sense haver de donar cap tipus d’explicacions.
•    No esteu obligats a contractar el servei de manteniment. 
Per a qualsevol aclariment o consulta, podeu adreçar-vos a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor. Consell Comarcal del Solsonès, telf: 973482003 Extenció 100, a través del correu consum@solsones.ddl.net o presencialment.