Solsona es converteix en la capital europea de la innovació en la gestió d’incendis durant tres dies
El Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya posa en marxa el projecte internacional FIRE-RES, un projecte referent al marc del Green Deal que marcarà les pautes a nivell de prevenció d’incendis durant els propers 4 anys des de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de gener de 2022 a les 20:52
Actualitzat el 17 de gener de 2022 a les 21:00
El projecte inclou la participació de 35 entitats d’Europa, Xile i Estats Units, i
pretén avançar cap a paisatges i comunitats més resistents i resilients al foc
dimarts 18 de gener, es donarà el tret de sortida a un dels projectes més grans que mai ha finançat la Comissió Europea en incendis al Centre de Ciència i Tecnologia de Catalunya (CTFC). El projecte, anomenat FIRE-RES, compta amb un pressupost de 20 milions d’euros i la participació de 35 entitats i centres de recerca d’Europa, Xile i Estats Units amb representants dels àmbits de la recerca, la tecnologia, la indústria, els cossos de prevenció i extinció d’incendis, els propietaris forestals privats, les universitats i els centres tecnològics
d’àmbit públic i privat amb el propòsit de generar una gran xarxa de ciència i de gestió
de desastres naturals.
En el marc de l’inici del projecte, dimarts 18 i dimecres 19, es presentaran els aspectes més tècnics de la iniciativa, que té com a objectiu estratègic proporcionar a la UE la capacitat d’evitar el col·lapse davant dels incendis forestals extrems.
El dijous, dia 20, es realitzarà una sortida a Santa Coloma de Queralt, municipi on es va iniciar l’incendi devastador que va afectar fins a 6 municipis de la Conca de Barberà i l’Anoia el passat 24 de juliol de 2021, on es podran veure les zones afectades per l’incendi i les actuacions i innovacions que es pretenen dur a terme durant el projecte.
FIRE-RES pretén desenvolupar i aplicar un conjunt d’accions d’innovació a nivell tecnològic, social, de salut i de seguretat, administratiu, ecològic i econòmic per abordar de manera integrada les tres fases de gestió dels incendis (prevenció, resposta i restauració) en diferents contextos regionals. Per aconseguir-ho, treballarà en la definició de nous coneixements sobre models integrats sostenibles de gestió d’incendis que incloguin el canvi climàtic i les polítiques actuals.
També es proposaran fórmules per aconseguir que aquestes innovacions siguin econòmicament viables, i perquè es promoguin i s’implantin a totes les regions de la UE, amb participació d’actors públics i privats.
Finalment, es vol transferir el coneixement generat a la societat, augmentant la consciència social i el compromís amb la prevenció, la preparació i la resposta davant del risc d'incendis forestals, aprofitant les xarxes nacionals i transfrontereres existents i les que es crearan a partir d’aquest projecte.
Et pot interessar
-
Societat L’Ajuntament de Solsona convoca la ciutadania a una doble xerrada sobre la gestió de l’arbrat urbà
-
Societat Aquests són els dies festius a Sant Llorenç de Morunys per l'any 2026
-
Societat L'Escola Arrels presenta un projecte de disseny i elaboració d’un regal corporatiu per a empresaris col·laboradors
-
Societat Oliana, primera parada del Vehicle Integral de Documentació que la Policia Nacional estrena a Lleida
-
Societat Detecten un cas de tuberculosi en una granja de Navès
-
Societat El jovent de Riner recupera la tradicional Festa de l'Adesiara