Tinc una reclamació! Què faig?

Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor – Consell Comarcal del Solsonès

Publicat el 08 d’octubre de 2015 a les 13:36

L’Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Solsonès, és troba situat a les oficines del Consell Comarcal del Solsonès on qui ho desitgi pot venir a informar-se sobre els seus drets i deures com a consumidor. Aquest servei tramita les queixes, reclamacions, denúncies i sol·licituds d'arbitratge, i també desenvolupa tasques de mediació per resoldre els conflictes entre consumidors i empreses. 
És un servei d'atenció directa i gratuïta a través del qual tots els ciutadans poden sol·licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors pugui afectar-los. A més a més, l'OCIC també informa i assessora a les empreses en temes de consum.
Diversos àmbits 
L’assessorament a partir de l’OCIC destaca, en primer lloc, l’àmbit de les telecomunicacions, (telefonia fixa i mòbil, en especial, SMS premium), seguit per consultes relacionades amb subministraments de gas i electricitat. La resta de reclamacions es dirigeixen al món del l’automòbil, ja sigui compra i reparacions, serveis financers, assegurances de tot tipus (llar, salut, vehicles) i altres.
Més de 300 consumidors des de principis d’any 
Aquest és el nombre de persones que s’han adreçat a l’OCIC des de principis d’any. Les qüestions que han acaparat la major part de les consultes telefonia (mòbil, fixe i internet) així com consultes referides al gas o a l’electricitat.
Fins a 30 de setembre, l’OCIC ha atès més de 300 consultes. D’aquestes consultes cal destacar que s’han presentat unes 140 reclamacions, de les quals, més del 75% han estat resoltes a favor del consumidor.