
Abans de final d’any l’Ajuntament de Solsona preveu haver arribat a un acord amb el Patronat Comarcal de Turisme sobre la unificació de les dues oficines d’atenció al visitant de Solsona. Ho va avançar el regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Lluís-Xavier Gonzàlez, en el Ple municipal de dijous al vespre, interpel•lat pel portaveu municipal de CiU, Francesc Azorín, sobre l’estat de les negociacions amb el Patronat Comarcal de Turisme per traslladar l’Oficina de Promoció Turística Municipal a les dependències de l’Oficina Comarcal de Turisme.
Lluís-Xavier Gonzàlez va aclarir que, de fet, tot i que fa uns quants mesos que aquest assumpte és damunt la taula, “tot just la setmana passada” va rebre una proposta concreta del Patronat Comarcal de Turisme per concentrar les dues oficines de turisme en un mateix espai. Va ser en el decurs d’una reunió amb el president d’aquest organisme, Joan Vendrell.
El regidor de Turisme va matisar que hi ha alguns aspectes que no el convencen encara i cal acabar de llimar diferències, sobretot pel que fa a horaris del personal. De totes maneres, “hi ha una voluntat clara d’ambdues parts d’arribar a un acord” per concentrar esforços i estalviar recursos. L’Ajuntament té la intenció de deixar el local que té llogat a la plaça Major abans del 2013.
Aquesta qüestió va tractar-se en el Ple ordinari de setembre amb motiu de l’aprovació, per unanimitat, de la dissolució de la Societat Municipal de Promoció Turística. La finalitat d’aquesta operació, els tràmits de la qual van iniciar-se el mes de maig, és optimitzar recursos mitjançant la gestió directa dels serveis per part del propi consistori.
Igualment, i amb els mateixos arguments, la corporació municipal també va aprovar dissoldre l’empresa Solsona Mitjans, dins la qual hi ha, entre d’altres, l’emissora municipal de ràdio, que passarà a dependre directament de l’Ajuntament. Els comptes d’ambdues societats es liquidaran d’aquí a un mes, aproximadament.