
Un grup d'empreses d'alimentació catalanes han participat aquesta setmana a la 17th Americans Food&Beverage, que se celebra a Miami i que està considerada la fira alimentària més important dels EUA. A través de la plataforma impulsada per la Generalitat Catalan Gourmet USA, Miquel Alimentació, Cap d'Urdet, Cafès Novell, Xertoli i Amanida han comptat amb un estand en aquest esdeveniment, pel què han passat més de 500 productors de 23 països diferents i 10.000 compradors, i què ha generat 200 milions de dòlars en vendes. A més, el grup d'empreses catalanes ha ofert un sopar privat a distribuïdors, importadors i minoristes del sud de Florida per donar a conèixer els seus productes.
Aquestes accions s'emmarquen en el tercer esdeveniment de l'any de la Catalan Gourmet USA, una plataforma logística i comercial nascuda aquest mateix 2013 i impulsada per ACCIÓ -l'agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Ocupació- per promoure la introducció dels productes gourmet catalans als EUA. Des del Centre de promoció de Negocis d'ACCIÓ a Miami es fa una cerca activa d'importadors, distribuïdors i representants americans interessats em aquest tipus d'aliments i ofereix, a les empreses que ho necessitin, siport en les homologacions necessàries per comercialitzar aquests productes a través d'una empresa logística.
El primer esdeveniment del Catalan Gourmet USA va consistir en una degustació dels productes de les empreses participants a Washington, a l'abril, al restaurant Jaleo del cuiner José Andrés, davant de prop d'un centenar d'importadors, distribuïdors i xefs dels Estats Units. El format es va repetir al juliol al restaurant Mercat a la Planxa de Chicago, i es va aprofitar per dur a terme una ruta per les botigues més importants del sector, així com un dinar privat pels principals importadors i distribuïdors de la zona.
Les empreses que han participat en les activitats de la Catalan Gourmet USA aquest 2013 -Miquel Alimentació Grup, Cap d'Urdet, Cafès Novell, Cal Saboi, Xertoli i Amanida- han identificat clients, socis o distribuïdors als Estats Units i es troben actualment fent el seguiment dels múltiples contactes realitzats durant tot aquest any de promoció, que els ha obert les portes d'entrada a una dels principals mercats pels seus productes.