
Què cal saber:
• És molt important que la pàgina web on compreu sigui segura. No compreu si a la pàgina web no s’indiquen les dades, identitat i adreça de l’empresa venedora, les característiques del producte o servei, el seu preu i si aquest inclou el cost del transport, la forma de pagament, la modalitat de lliurament i informació sobre el document de desistiment.
• La botiga on-line us ha d’informar de l’existència d’un dret de desistiment que us permetrà, sense haver d’al·legar cap motiu, cancel·lar el contracte durant un termini mínim de 14 dies naturals a comptar des del dia de la recepció del producte excepte en determinats contractes de prestació de serveis i de subministrament de productes
• Si s’exerceix el desistiment l’empresari ha de retornar les quantitats abonades per la persona consumidora en el termini màxim de 14 dies naturals des que coneix l’exercici del dret per part del consumidor.
• Si el preu del contracte s’hagués finançat totalment o parcial mitjançant un crèdit concedit per l’empresari contractant o per un tercer i s’exercita el dret de desistiment, això implica la resolució del crèdit sense cap mena de penalització per a la persona consumidora.
• Quan feu la comanda, el comerciant us ha d’avisar de la seva recepció sense demora també per via electrònica. És convenient que imprimiu el missatge del venedor, que ha de contenir tota la informació d’interès relativa al producte i el preu d’aquest.
• El venedor haurà de realitzar l’entrega del bé o servei dins dels 30 dies següents al de l’acceptació expressa del consumidor, excepte que en l’oferta s’indiqui un altre termini.
• Si feu el pagament mitjançant l’autorització del càrrec en una targeta de crèdit, recordeu que podeu exigir l’anul·lació del càrrec al venedor i/o a l’entitat emissora de la targeta perquè desfaci l’operació si la targeta és utilitzada indegudament o si finalment no s’arribés a proveir el bé o servei.
• És molt recomanable que utilitzeu una targeta de crèdit vinculada a un compte bancari on pugueu fer imposicions per l'import exacte de les vostres compres. Així, limiteu el risc de cobraments no esperats en cas de captació fraudulenta de les vostres dades.
• Vigileu quina informació us dóna la web sobre l’ús que farà de les vostres dades personals en cas que compreu algun producte.
• En cas d’incidències en la compra per Internet, heu de reclamar directament a l’empresa venedora, en el cas de no rebre resposta en el termini d’un mes o aquesta no respecti els vostres drets, podeu presentar una reclamació a l’Oficina Comarcal d’informació al Consumidor, situada al Consell Comarcal del Solsonès.
• Per més informació podeu trucar al telf: 973482003, Ext.100 o enviar correu electrònic a consum@solsones.ddl.net