Tots els detalls de la història del Club Futbol Cardona quedaran recollits en el llibre 100 anys de futbol a Cardona. 1916-2016 que el club cardoní i l'Ajuntament de Cardona han impulsat coincidint amb la commemoració del centenari de l'entitat esportiva.
L'acte de presentació del llibre se celebrarà el proper dissabte, 16 d'abril, al teatre Els Catòlics a les 7 de la tarda i serà presidit per l'alcalde, Ferran Estruch, acompanyat del president del Club Futbol Cardona, Joan Tomás, els autors del treball, el Dr. Andreu Galera i Joan Company, i un representant de la Federació Catalana de Futbol.
100 anys de futbol a Cardona. 1916-2016 és el resultat de l'acurada investigació que han dut a terme el director de l'Arxiu Històric Municipal de Cardona, Dr. Andreu Galera, i el president del Foment Cardoní i exjugador del club, Joan Company, durant dos anys de feina i que ha permès reunir en un llibre la història centenària del futbol cardoní. Al llarg de les seves 400 pàgines, es desgranen els detalls més destacats de la vida de l'entitat, des dels seus orígens, durant la primera dècada del segle XX, fins a l'actualitat.
El contingut del llibre s'estructura en dues parts: la primera, des dels inicis del futbol local fins al 1968, realitzada pel Dr. Galera, i la segona, que va de l'any 1968 fins a l'actualitat, escrita per Company. L'obra, que s'ha editat en format A4 i a tot color, destaca els aspectes més rellevants de la trajectòria de l'entitat, com l'explicació de la seva fundació, la construcció de l'actual camp de futbol (1935), el pas de Centre d'Esports Cardona a Club Futbol Cardona, l'any 1952, l'ascens per primera vegada a Primera Regional, la temporada 1957-1958, i el posterior ascens a la categoria Preferent -màxima categoria assolida pel club- durant la temporada 1978-1979.
L'estudi ofereix una visió general del que ha suposat la pràctica del futbol a la vila, centrant-se especialment en el Club Futbol Cardona. El treball fa especial referència als jugadors que han deixat petjada al club per la seva qualitat i trajectòria com Ramon Obiols, Juan Felices, Fulgencio Carreño, Josep Besora o Ramon Clotet, entre altres. Un dels objectius dels impulsors del llibre ha estat el d'homenatjar els jugadors que han defensat la samarreta del Club Futbol Cardona al llarg de tots aquests anys. D'aquesta manera, el treball inclou un llistat amb els noms dels prop de 470 jugadors que han passat per les files del club. El llibre inclou, també, més de 800 imatges històriques del club i les fotografies de tots els equips de l'entitat de l'actual temporada 2015-2016.
El Club Futbol Cardona recull en un llibre la història centenària del club
Esports
El llibre "100 anys de futbol a Cardona. 1916-2016" es presentarà el proper 16 d'abril al teatre Els Catòlics
ARA A PORTADA
-
Societat El Consell Comarcal del Solsonès i el Centre Sanitari sotmetran a aprovació el conveni que ha de regular el traspàs de la gestió del Centre Sanitari a la Fundació Althaia Agència Catalana de Notícies
-
-
Societat L'Ajuntament de Solsona convoca tres places temporals per a l’Oficina del Nucli Antic Redacció
-
Successos Electra del Cardener anuncia un tall elèctric programat a Solsona el proper dimarts a diferents carrers Redacció
-
Societat Solsona porta al Ple les bases de les subvencions per a la rehabilitació d’habitatges dins el Pla de barris Redacció
Publicat el
11 d’abril de 2016 a
les 18:46
Et pot interessar
-
Esports
L’Hora de Resistència de Natació reuneix onze equips en una de les cites esportives clàssiques de l’estiu solsoní
-
Esports
La celebració de «la Roja» col·lapsa Solsona
-
Esports
La Port del Comte Skyrace: mig miler de corredors, un cim ple d'emoció i una estrena per recordar
-
Esports
Els bars i restaurants de Solsona fan ple amb la final del Mundial
-
Esports
Les piscines municipals de Solsona desafien els nedadors a la 43a Hora de Resistència
-
Esports
El Club de Bitlles Olius celebra la tradicional Tirada Nocturna
