El Ple del Consell Comarcal del Solsonès reunit amb sessió ordinària, divendres passat, va decidir aprovar per unanimitat la moció de suport als clubs i entitats esportives de Catalunya davant l’augment exponencial de les inspeccions de Treball i Seguretat social que pateix aquest col·lectiu. La moció exposa que la situació dels clubs davant aquestes inspeccions és molt vulnerable atès que la regulació de la figura del “voluntari” és molt indeterminada a la llei 6/1996 de 15 de gener. Per la majoria dels 8.200 clubs, 69 federacions i 600.000 llicències federatives que es troben a Catalunya les persones voluntàries són imprescindibles per la seva supervivència.
“Atès que el valor cívic i social del sistema esportiu no es pot deixar perdre” el Consell Comarcal decideix amb aquesta moció instar al Govern de l’Estat a delimitar nítidament les exclusions als règims d’afiliació a la seguretat social de les persones que presten serveis en entitats sense ànim de lucre, amb caràcter de voluntarietat. També demana que aturi les inspeccions de Treball i de la Seguretat Social i s’obri un diàleg amb els principals subjectes del món esportiu per reconduir la situació.
El titular d’esports del Consell Comarcal, Josep M Casafont, advertia que “aquesta pràctica de Treball i Seguretat Social de l’estat posa als clubs en una situació molt delicada econòmicament i els hi posa la por al cos quan en realitat porten a terme una activitat social de salut, inclusió i lleure incalculable”.