Sortida de la VolCat Ara Lleida de l'any passat. Foto: Ramon Estany
Solsona tornarà a situar-se en el mapa de la competició esportiva aquesta Setmana Santa gràcies a la cinquena edició de la Volcat Ara Lleida, la Volta a Catalunya per etapes en BTT, amb l'inici de la prova, després de la reeixida experiència de l'any passat. El dijous 21 a la tarda els participants començaran a recollir dorsals. L'endemà a ¼ de 10 del matí es presentaran els equips a la plaça del Camp i a les 10 tindrà lloc la sortida de la primera etapa, que va fins a Guissona.
La Volcat, que es durà a terme entre els dies 21 i 23, és la cursa per etapes més important de Catalunya i es troba entre les tres proves ciclistes de més nivell en l'àmbit europeu. És previst que hi participin prop de 300 ciclistes professionals i un centenar més en la categoria popular i que es mobilitzin un total de 600 persones. Aproximadament el 40 per cent dels participants són de fora de Catalunya. Entre els noms més internacionals i amb millors palmaresos que hi prendran part hi ha el corredor suís del Multivan-Merida Andreas Kugler; el guanyador de l'última edició del Titan Desert, Roberto Heras; el portuguès Luis Leao Pinto, actual campió nacional de marató, i el gironí Marc Trayter.
El recorregut de la primera etapa és de 63 quilòmetres i ha estat dissenyat pel Club BTT del Solsonès, el Club BTT La Segarra i els Saltarrocs de Sanaüja. Transcorre per boscos de la zona oest i sud del Solsonès, per pistes forestals i algun corriol, i és lleugerament diferent al de l'edició passada. Des de Solsona, els ciclistes es dirigiran a la Torregassa. A cinc quilòmetres del municipi, a la Creu, hi haurà el primer avituallament i es continuarà en direcció a Sanaüja. En el quilòmetre 30 de la cursa, a Santa Maria de Lloberola, els corredors tindran un segon avituallament, i a Sanaüja, el tercer i últim abans d'afrontar els últims quilòmetres per pistes forestals fins a Guissona.
La segona etapa es durà a terme el dia de Sant Jordi i anirà de Coll de Nargó (Alt Urgell) fins a Tremp, i la tercera, el dia 24, de la capital del Pallars Jussà fins a Àger (Noguera). La cursa presenta una distància total d'uns 200 quilòmetres i està dissenyada tant per a corredors professionals i d'elit, com per a aficionats.
La Volcat Ara Lleida és una cursa organitzada per Ocisport i la Federació Catalana de Ciclisme amb el suport de la Diputació de Lleida i diversos ajuntaments, entre els quals hi ha el de Solsona, i la col·laboració dels clubs ciclistes del territori. L'impacte econòmic sobre les comarques que acullen la competició es calcula en uns 200.000 euros, aproximadament.
Impacte econòmic superior a l'any passat
El consistori solsoní hi fa una aportació de 3.000 euros, per mitjà de les regidories d'Esports, Turisme i Promoció Econòmica, ja que és una aposta pel turisme esportiu. Es preveu que els establiments hotelers solsonins se'n vegin molt més beneficiats que l'any passat, en tant que enguany la Volcat es traduirà en desenes de pernoctacions a la ciutat durant dos dies.
Programa
Dijous 21 d'abril
Solsona
16 h Recollida de dorsals i inscripcions
Divendres 22
Solsona
De 8 a 9.30 h Recollida de dorsals i inscripcions
9.15 h Presentació dels equips a la plaça del Camp
10 h Sortida d'etapa (Solsona-Guissona)
Guissona
12.30 h Arribada dels primers corredors a Guissona
13.30 h Entrega de premis
Dissabte 23
Coll de Nargó
De 8 a 9 h Inscripcions i recollida de dorsals
9.30 h Sortida de la segona etapa (Coll de Nargó-Tremp)
10 h Pas dels primers corredors per Coll de Nargó, avituallament 1
Tremp
13.30 h Arribada dels primers corredors a Tremp
14.45 h Entrega de premis
Diumenge 24
Tremp
De 8 a 9 h Inscripcions i recollida de dorsals
9.30 h Sortida de la tercera etapa (Tremp-Àger)
Àger
12.15 h Arribada dels primers corredors a Àger
13.30 h Entrega de premis d'etapa i final
Solsona repeteix com a sortida de la Volta a Catalunya en BTT
La prova se celebra els dies 22, 23 i 24 d'abril en terres lleidatanes
ARA A PORTADA
-
Una batuda de senglar en temps de pesta: «Hem passat d'assassins a herois» Arnau Urgell i Vidal | Hugo Fernández Alcaraz
-
El Consell Comarcal del Solsonès lliurarà aquest divendres el Premi Signum a l’historiador Ramon Planes Albets Redacció
-
La nova temporada d'«El foraster» ja té itinerari: els pobles que visitarà Quim Masferrer el 2026 Redacció
-
-
L'Institut d'Estudis Ilerdencs reparteix més de 37.000 euros per projectes culturals entre 6 entitats del Solsonès Ramon Estany Montanyà
Publicat el 13 d’abril de 2011 a les 18:57
Et pot interessar
-
Esports
Clàudia Garcia Fornell s'estrena en Solo Dance pujant al capdamunt del podi a la categoria de màxim nivell català
-
Esports
Circuit comarcal de cross al Parc Esportiu de la Mina
-
Esports
El Consell Comarcal del Solsonès reparteix 4800 euros en ajuts entre 12 entitats esportives de la comarca
-
Esports
Imatges: Tots els equips del CF Solsona de la temporada 2025-2026
-
Esports
La Penya Barcelonista ha entregat els Premis del «Concurs de Dibuix els Colors del Barça»
-
Esports
La crònica del partit del CB Solsona
