A primers de juny s’iniciaran les obres de millora de la travessera urbana de Solsona

Els treballs començaran per l’entrada al municipi per la carretera de Bassella i poden durar entre dues i tres setmanes

Publicat el 17 de maig de 2018 a les 09:42
Actualitzat el 17 de maig de 2018 a les 16:54

En els trams sense desviaments possibles per al trànsit es donarà pas alternatiu  
 

 


L’actuació afecta un tram de tres quilòmetres fins a l’enllaç amb la C-55 als polígons industrials

Ja hi ha data d’inici de l’esperada millora de la carretera C-26 en al seu pas per Solsona. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha comunicat a l’Ajuntament     que les màquines començaran a treballar la setmana del 4 de juny i és previst que executin les obres en un termini d’entre dues i tres setmanes. Aquesta setmana s’ha dut a terme una reunió prèvia de planificació entre representants municipals, del Servei Territorial de Carreteres i l’empresa constructora, M. J. Gruas.

La intervenció consistirà en el reforç del ferm en un tram d’uns tres quilòmetres, la major part del qual travessa el terme municipal. Afectarà des de la carretera de Bassella a l’altura de la cruïlla amb el carrer de Sant Pere de Graudescales, fins a l’enllaç de la C-26 amb la C-55, a l’entorn de la rotonda dels polígons industrials dels Ametllers i Pronisa, aproximadament. Els treballs inclouen els fresatges i reposicions, recreixement del ferm, elements de drenatge i senyalització, abalisament i defensa.
En aquells trams de la via en què no hi hagi desviaments possibles per al trànsit, no es tallarà la carretera i es donarà pas alternatiu, com per exemple a la carretera de Bassella. Amb tot, això provocarà congestions en alguns moments del dia. Per això, des de l’Ajuntament s’adverteix de la complexitat de l’obra i s’apel·la a la paciència als conductors. També s’aconsella que, sempre que sigui possible, per exemple per anar a treballar als polígons industrials, els vehicles es desviïn per la variant.
Aquesta setmana s’han reunit per tractar aspectes de coordinació l’alcalde, David Rodríguez, la regidora d’Urbanisme, Rosó Barrera, representants de Carreteres, l’empresa constructora, els serveis tècnics municipals, la Policia Local i la brigada municipal. A mesura que s’iniciïn les obres i vagin avançant s’anirà informant la població de l’afectació de la mobilitat a cada tram.

Reunió de treball aquesta setmana entre representants municipals, Carreteres i l’empresa constructora Foto: Aj Solsona