Cardona es converteix aquest dimecres, amb el nou model de recollida de residus porta a porta, en un dels ja més de 300 municipis de Catalunya que utilitzen aquest sistema. Gràcies a la implantació d'aquest model s'espera assolir un percentatge de reciclatge de més del 80%, lluny del 40% que se'n recicla amb l'anterior sistema de contenidors de carrer.
[nointext]
El canvi de model suposa una millora directa en la eficiència del servei de recollida i gestió de residus i, a més, tindrà un impacte positiu directe cap al medi ambient. El sistema de recollida de residus amb contenidors al carrer no aconsegueix superar el 40% de reciclatge a Cardona. És per això que cal augmentar aquests resultats, tant per motius ecològics, com econòmics i per donar compliment a la normativa catalana i europea. El 89% dels residus que es generen en un domicili es poden reciclar si se separen correctament i el porta a porta és el sistema que ha demostrat assolir els millors resultats.
[intext1]
Els veïns i veïnes del municipi deixen els residus en uns cubells que proporciona gratuïtament l'Ajuntament davant la porta de casa en funció d'un calendari i uns horaris establerts. Així, durant uns dies establerts, es recollirà una o vàries fraccions. Els diferents establiments comercials i equipaments municipals també s'acullen a aquest nou sistema, i tenen el seu propi calendari específic, amb més freqüència segons necessitats. En el cas del servei de recollida domèstica, es prestarà en horari nocturn quatre dies a la setmana (a partir de les 22.30 hores), mentre que pels comerços la recollida serà de sis dies setmanals (en el mateix horari).
[h3]Àrea d'emergència[/h3]
L'àrea d'emergència està habilitada amb tots els contenidors de totes les fraccions perquè es puguin dur els residus en casos puntuals i excepcionals quan no es pugui complir amb l'horari establert de la recollida porta a porta amb prèvia autorització de l'Ajuntament i trucant al 662 17 22 91 o enviant un correu a cardonaneta@cardona.cat. Aquest punt estarà ubicat al Carrer dels Forns, s/n. al Polígon Industrial La Cort.
[intext2]
[h3]Oficina d'Atenció Ciutadana[/h3]
L'Ajuntament també posa a disposició de la ciutadania una Oficina d'Atenció al Ciutadà, un servei d'atenció permanent del porta a porta que compta amb una informadora ambiental per a qualsevol dubte o incidència que pugui sorgir. L'horari és: Dilluns i dimecres de 9.30h a 13.00, divendres de 16.00h a 19.30 i el primer dissabte de cada mes de 10.00h a 14.00. Durant el mes de maig, l'horari serà ampliat.
Es poden comunicar incidències, resoldre dubtes o demanar informació a les oficines de l'Ajuntament, a través del correu electrònic cardonaneta@cardona.cat o per telèfon o Whatsapp al 662 17 22 91.
[noticiadiari]9/103116[/noticiadiari]
Cardona posa en marxa el nou sistema de recollida de residus porta a porta
El nou model suposa la retirada dels contenidors de carrer
Ara a portada
Publicat el 04 de maig de 2022 a les 18:44
Et pot interessar
-
Municipis La major part de serveis de la Policia Local de Solsona són de seguretat ciutadana
-
Municipis Solsona porta al Ple els primers tràmits per construir una nova deixalleria
-
Municipis Sant Llorenç repara el paviment de diferents carrers del municipi
-
Municipis Instal·len una sitja de sal a coll de Jou