El conseller Recoder posa en servei la variant de Santa Susanna (Riner)

D’1,5 quilòmetres de longitud, permet evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà

Publicat el 24 de setembre de 2011 a les 12:25
Vista aèria Foto: Generalitat de Catalunya

El conseller de TES, Lluís Recoder, ha posat avui dissabte en servei la nova variant de la C-55 al nucli de Santa Susanna, acompanyat de l’alcalde de Riner, Joan Solà i l'alcalde de Solsona, David Rodríguez. Aquesta variant permet evitar el trànsit de pas per l’inte rior del nucli urbà, amb diverses edificacions pròximes a la travessera.
Així, aquesta actuació permet millorar la mobilitat a la zona, així com la seguretat i la fluïdesa de la circulació. Els treballs, que van començar l’abril de 2010, han comptat amb una inversió de 5,2 MEUR. Un cop ha entrat en servei la variant, en els pròxims dies es completaran el condicionament de la travessera de Santa Susanna i les últimes tasques de plantacions a l’entorn de la nova carretera.

La variant de Santa Susanna que ara entra en servei té una longitud d’1,5 quilòmetres i discorre per l’oest de l’actual travessera. Està formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun i vorals d'1,5 metres. En l’extrem sud, i durant uns 500 metres, la variant compta amb un carril addicional de pujada per avançament de vehicles lents.
A la meitat del recorregut de la nova via, s’ha format un enllaç, que consta d’una rotonda de 34 metres de diàmetre a un costat del tronc, a la qual es connecten els corresponents ramals d’entrada i sortida, així com un vial bidireccional que comunica amb la travessera de la C-55 i amb la carretera local que va a Freixinet. Aquest vial té una longitud d’uns 200 metres i una amplada de 6 metres.
Travessa el tronc de la variant amb un pas superior de 22 metres i connecta amb l’antiga C-55, a l’interior de Santa Susanna amb una segona rotonda de 28 metres de diàmetre que ordena els moviments dels vehicles. D’altra banda, en el costat sud de la variant, s’ha restituït l’accés al camí de Trullàs amb la construcció d’un pas inferior al tronc de 21 metres de longitud.

 
Plànol de la xarxa de carreteres Foto: Generalitat de Catalunya Plànol de la xarxa de carreteres Foto: Generalitat de Catalunya