ICV-EUiA té bones perspectives per recuperar el diputat per Lleida

La candidata Sara Vilà, vol reivindicar la feina feta en aquests últims dos anys de legislatura, en que ICV-EUiA ha estat l’ùnica força d’oposició al govern de retallades i de desmantellament de l’Estat del Benestar que ha portat a terme el Govern dretà d’Artur Mas

Publicat el 22 d’octubre de 2012 a les 21:09


La intenció de la coalició és la de recuperar el Diputat per la circumscripció de Lleida, que es va perdre en les últimes eleccions al Parlament de fa 2 anys. “Les perspectives són bones" , diu Sara Vilà, “doncs en aquest curt espai de temps l’afiliació a ICV s’ha incrementat en més d’un 20%, a més, la presència de la coalició al carrer ha estat constant, sempre al costat de tots els moviments socials i de la gent que pateix” . Vilà, també ha destacat que ICV ha fet un treball continuat al territori amb els conflictes mediambientals, empresarials i socials com ara el tancaments de CAPs, les participacions preferents, els desnonaments, els sometents i els permisos per a plantes de Biomassa insostenibles que ICV ha portat al Parlament de Catalunya en forma de Propostes de Resolució o preguntes. Sara Vilà com ha responsable de l’oficina parlamentària ha fet de transmissió i ha donat veu a aquests  problemes i inquietuds que moltes organitzacions i plataformes del territori han demanat a la coalició d’ICV-EUiA. “Hem donat resposta a totes les peticions que les entitats i les persones del carrer ens han fet, que la Generalitat ens hagi fet cas o no, és un tema pel qual CiU hauria de respondre” . ICV vol deixar clar així que a diferència d’altres partits que s’estrenen, tenen una experiència notable en l’activitat parlamentària i en la gestió de conflictes al territori
 
La cap de llista també fa esment que des de la coalició ICV-EUiA, “en temes de sobirania nacional la postura és molt nítida, ICV deixa molt clar el dret a l’autodeterminació i hem estat punta de llança al Parlament amb la nostra proposta de realització del referèndum d’autodeterminació i pel dret a decidir del poble català”. En aquest sentit els ecosocialistes han seguit la tradició històrica del PSUC que sempre des de la seva creació ha defensat el dret a l’autodeterminació com un dret irrenunciable com a país. Vilà també ha remarcat que lamenten la “indeterminació del PSC tan pel que fa a la manca de discurs d’esquerres com en la seva “fluixera” nacional ja que encara actualment es troben en una confusió interna que traslladen al seu electorat" .   “Ros i Pere Navarro jugaran el doble joc nacional durant aquesta campanya i ens sembla molt poc seriós i ambigu, Catalunya necessitat Estat propi i recuperar el màxim de competències, així com garantir els drets socials i la dignitat de les persones que hi viuen, tan si ara treballen com si no”, ha dit Vilà fent referència també a la definició de català que feia l’expresident Jordi Pujol. ICV ha carregat contra el PSC perquè creuen que no han ajudat gens a una normalització nacional ni a defensar els serveis públics, que al seu entendre, tant necessita el país.
 
La cap de llista també ha dit que en aquests moments estan redactant el seu programa electoral que a banda de dur noves propostes en l’àmbit nacional també estan treballant molt el desenvolupament rural i l’ajuda a autònoms i PIMEs. “Per redactar el programa comptem amb experts del sector com en Josep Manent, enginyer agrícola d’Almacelles, professionals de la Fundació del Món Rural, de l’economia ètica i sostenible, expertes de gènere com la Yolanda Barcina i immigració com la Patrícia Rocha” . El programa es basa també en les jornades que ICV va fer durant la passada primavera anomenades Iniciativa Oberta en la que hi van participar moltes entitats lleidatanes que treballen tan l’eix nacional, l’alternativa a una economia neoliberal, l’alternativa a les retallades com la nova política, entenent aquesta darrera com una nova forma de fer política amb més participació vinculant i amb més transparència, que lluiti d’una manera definitiva contra la corrupció.
 
Finalment ICV-EUiA ha  reivindicat que aquests últims temps, ha estat la única força d’esquerres que ha fet oposició real al govern dretà de CiU i que no s’ha cansat de denunciar en cap moment les retallades i el desmantellament ideològic de l’Estat del Benestar, ben al contrari de l’oposició que han realitzat d’altres partits que també es reclamen de l’àmbit de l’esquerra com PSC i ERC, però que en canvi la majoria de vegades han estat més una crossa o una bombolla d’oxigen pel govern d’Artur Mas.