La Junta Electoral Central (JEC) ha reclamar aquest dilluns al president de la Generalitat, Quim Torra, que retiri els llaços grocs dels edificis públics i també les estelades de cara a les campanyes que vindran en els propers mesos. "Són símbols partidistes utilitzats per formacions que concorren a les eleccions", sosté l'organisme.
Llum verda a les rodes de premsa del consell de ministres
La Junta Electoral ha desestimat les reclamacions presentades la setmana passada pel PP i per Ciutadans contra les rodes de premsa posteriors al consell de Ministres per part del govern de Pedro Sánchez. Les dues formacions de la dreta pretenien que l'organisme prohibís les rodes de premsa que incloguessin mesures "electoralistes", en referència als decrets de l’executiu espanyol en matèria social que està aprovant cada setmana.
La Junta desestima aquestes pretensions perquè les denúncies no parlen de cap cas on s’hagi produït una conducta prohibida a la llei orgànica del Règim Electoral General (LOREG). Segons la JEC, les denúncies parlen de rodes de premsa anteriors a la convocatòria electoral, o bé a rodes de premsa que no fan cap al·lusió als èxits obtinguts pel govern, o sobre "futures rodes de premsa que pel seu caràcter merament hipotètic no resulta possible que la Junta pugui adoptar cap decisió al respecte".
La Junta Electoral exigeix a Torra retirar els llaços grocs d'edificis públics en 48 hores
També reclama al president de la Generalitat que no hi hagi estelades a les dependències catalanes durant la campanya electoral
Ara a portada
Publicat el 11 de març de 2019 a les 18:53
Et pot interessar
-
Política La Diputació de Lleida aprova per unanimitat una moció a favor dels càmpings rurals, a proposta de Junts-Impulsem
-
Política La Diputació de Lleida dóna suport a la delegació de competències en immigració pactada entre JUNTS i PSOE
-
Política La biblioteca de Solsona convoca famílies i docents a una activitat de recomanacions de llibres infantils i juvenils
-
Política La regidoria de Cultura de Solsona convoca el concurs per escollir la imatge gràfica de la Festa Major